Päivä on mennyt jo melkein niin kuin yleensä illalla on tapana. Justiinsa tulin yrittäjäkurssilta, aihe oli tällä kertaa ihan mielenkiintoinen, markkinointiviestintää ynnä muuta mukavaa. Takarivissä tietty taas tuli istuttua. Luennoitsijatäti näytti meille sitten Benettonin vanhaa mainosvalokuvaa, missä vaalea nainen ja tumma mies(?) ja kiinalainen lapsi olivat kietoutuneet pyyhkeeseen. Käski meidän sitten kertoa miten kuvaa voisi tulkita. Mä sitten heitin että siinä on "Jeesus-lapsi". Täti sanoi että joo, hyvä. Sitten yks kikkarapäinen graafikkopoika heitti siitä edempää rivistä että hän ei oikein näe onko se musta ihminen mies vai nainen, että josko se olisikin nainen? Eli tällainen lesbotulkinta. No sitten se opettaja yleisti että yleensä sellaiset vanhoillisemmin ajattelevat näkevät siinä mm. pyhän perheen ja mm. nuoremmat sen lesboparin. Mitä hittoa?! Mäkö muka vanhoillisesti ajatteleva, minä sukupolvemme suvaitsevaisin ja modernein(ja yksi sana vielä, jota en saa mieleen mutta on kielen päällä) ihminen :D Perhana, aika paha mennä yleistämään tuolla tapaa. Ehkä mä näin siinä Jeesus lapsen koska mulle tuli mieleen siitä sellainen maalaus mutta eihän sitä kukaan multa kysynyt miksi näin mitä näin mutta ihan sama. Olkoon sitten vaikka lesbopari ja adoptiolapsi mutta vaikka se näytti naiselta niin nykyäänhän miehet alkaa ulkomuodollisesti muutenkin muistuttaa niin paljon naista että paha mennä sanomaan enää kenenkään sukupuolesta mitään? :P

Nyt paistuu uunissa Fazerin Vuoksen piirakoita koska niissä on oikea ruiskuori. Eihän sellaiset vaaleat pullamössövehnäkakkarat ole mitään oikeita karjalanpiirakoita vaan nimenomaan riisipiirakoita. Jos ei ole itetehtyjä niin edes jotain melkeen kunnollista sitten! Mä taidan alkaa kehittää itselleni karjalaisidentiteettiä kun tuntuu olevan nuo juuret tällä aikaa niin kovassa nousussa. Ja onhan mut äidinmaidon lisäksi kasvatettu karjalanpiirakoilla, munavoilla, perunapiirakoilla ja mummon ruisleivällä että kai sitä voi hyvällä omalla tunnolla vetää hieman siihenkin suuntaan ;) Mä olen varsinais-karjalainen :D Eiku vitsivitsi... Mut silti sitä palautusta odotellessa. Mummo voisi siteerata Häkämiestä: Venäjä, Venäjä ja Venäjä ;) Ja mummo ei iskisi silmää edes siihen loppuun. Kysykää vaikka mummolta.

Ja kiitoksia kommentoijille, kiva saada palautettakin!