Huomenta.

Olin ajatellut että kone saa levätä multa tämän aamun mutta antaapa olla kun on pakko päästä tilittämään. Heräilin tuossa jo puoli kymmeneltä kun ukkelin herätyskello sekä puhelimen herätys alkoivat soitella säveliään. Meinasi ensin keitellä vain itselleen kahvia kun ajatteli että mä jatkan vielä nukkumista mutta mä hihkasin sitten sängyn pohjalta kyökin puolelle että laittaa mullekkin. Sitten juotiin kaffet ja ukkeli lähti tuomaroimaan. Mä valmistauduin uloslähtöön pukeutumalla.

Ulkona lähdettiin koiran kanssa kulkemaan perinteistä aamulenkkiä ja heti alkutaipaleella törmättiin saman talon eukkoon ja koiraansa. Meidän koira ja hänen koiransa ovat aina saaneet tervehtiä toisiaan siihen asti kunnes naapurin koira oli saanut nokilleen joltain toiselta koiralta ja alkoi käyttäytyä murisevasti meidän otusta kohtaan. Tällöinkin naapuri vielä sitä ennen sanoi että anna vaan niiden haistella mutta sitten sanoikin kesken haistelun että eipä olekaan hyvä idea... No törmättiin siis eukkoon, joka kertoi nähneensä unta jostain isosta valkoisesta koirasta, jota pidettiin yksin jossakin kerrostalon vintillä ilman ruokaa. Mä sitten siihen sanoin että unet on joskus aika hassuja. Siihen tämä sanoi että tuli se uni varmaan meistä mieleen kun kuljetaan ylös aina hissillä. Siis vihjaileeko tämä lehmä(anteeksi vaan) että meidän koiraa pidettäisiin yksin ja nälässä?! Perkele kun täällä on melkein aina joku sen kaverina ja koskaan ei ole tarvinnut koiran nähdä nälkää vaan parasta on kannettu pöytään!

Sitten se alkoi kysellä että olenko mä yrittänyt kouluttaa meidän koiraa kun se kuitenkin on niin iso! Mä kysyin että mitä se meinaa oikeen, että olenhan mä sille kaikkea istumista ja maahanmeno ynnä muuta opettanut(että mitä sen perkele vuoden iässä tavallisen kotikoiran pitäisi osata???)? Se sano että niin niin mutta silleen toisten koirien kanssa olemista! Mitä perkelettä, jos se tarkottaa sitä kun meidän koira ulisee kun en päästä sitä sen koiran luokse niin mitenkä sen pitäisi oikein olla kun aiemmin tuttua koiraa on saanut moikata ja nyt ei? Ois pitäny sanoa että mähän koulutan sitä koko ajan: se oppii että ujeltamalla ei pääse toisen koiran luo mutta eihän tollaset nyt mistään mitään tajua ni turha niille selvittää... Keskittyis vaan ämmä oman koiransa koulutukseen ja pitäis omista asioistaan huolen. Oli meinaan viiminen kerta kun mulle jakelee ohjetta. Eri asia jos kyseessä ois joku oikea koiratietäjä mutta en ota vittuilua/ohjeita vastaan ihmiseltä, jonka mielestä valjaat on ratkaisu koiran hihnassavetämiseen...bullshit. Ois kannattanut senkin ämmän opettaa koiransa jo pentuna olemaan vetämättä hihnassa, mä oisin voinu antaa pari vinkkiä :P Perkele, mullehan ei kusipäät(sori taas) auo aamulenkillä päätä. Ja jos mua kiinnostais mitä unta naapurit näkee niin lähettäisin joka talouteen kyselyn siitä!