En päässyt eilen kirjoittamaan. Ukkeli oli valloittanut tietokoneen taas koko päiväksi, ei siinä sinänsä mitään. En myönnä olevani riippuvainen lokiin kirjoittelusta(;)) mutta mielellään aina kirjoittaisi saman tien jos jotain mukavaa tulee mieleen. Paljon vaikeampi kirjoittaa vaikkapa mitä eilen tapahtui kuin että mitä näin viisi minuuttia sitten mutta täytyy taas palata eiliseen...

...Käytiin eilen taas isossa kaupassa tuolla naapurikaupungin puolella. Oikeastaan naapurikaupungin keskusta on lähempänä kuin kotikaupungin keskusta. Noooh, rakentavat siellä edelleen, käytännössä katsoen melkein "meidän takapihalle" sitä Ikeaa. Niin, viime kesänä siinä kohtaa oli vielä iso pelto, minkä keskeltä kulki sellainen maaseutumainen hiekkatie, että jos oikein yritti, saattoi kuvitella kävelevänsä maaseudulla. Oli vanha talo ja kasvihuoneita...ei ole enää. Ovat laittaneet pikkuhiljaa koko tantereen sileäksi ja betonipylväitä nousee tasaiseen tahtiin. Sitten kun se liike ja pari muuta avataan niin varmaan liikenne lähiseudulla kasvaa potenssiin kymmenen. Nytkin jo on vaikeuksia päästä täältä sivukadulta isommalle tielle että viimeistään sitten voisivat rakentaa lähiristeykseenkin liikennevalot tai liikenneympyrän, kiitos.

Käytiin siis kaupassa. Piti ostaa kaikkea perussettiin kuuluvaa sekä shampoota, koska oli loppu. Siinä pari jotain aika muodikkaan näköistä nuorta musliminaista käveli käsikynkkää ohitse, varmaan ystäviä tai jotain ja tuli ihan hullu ajatus sillä sekunnilla mieleen, varmaan koska oma tukka oli aika kauhean näköinen, että eipä tarvi heidän kärsiä koskaan "huonosta tukkapäivästä". Huivi vaan päähän ja menoksi, vaikka ei olisi ehtinyt viikkoon pestä kuontaloa. Kätevää ;) Ostin sitten sellaista vaaleanvihreässä pullossa tarjoiltavaa shampoota, missä sai mukana pienen kännykorun(!). En nyt sitä kännykorua välttämättä halunnut, enhän ole 15vee mutta oli pullo muutenkin tarjouksessa ja tiedän että laatu on hintaansa nähden muutenkin kohdillaan. No, kotona sitten kattelin puhelinta että hetkinen, eihän tässä ole mitään koloa mihin sen korun saisi edes laitettua. Mutkan kautta säädettyä se nyt kuitenkin roikkuu siinä puhelimessa. Täytynee välttää puhumista julkisilla paikoilla :D

Sitten illalla oli yrittäjävalmennusta, taas. Livistettiin paikalta tauon aikana, mikä ei oikein sovi mun työmoraaliini, en pidä turhista lintsailuista varsinkaan kun aihe ei ollut edes mikään kauhean pitkästyttävä milloin tietysti olisi voinut karata kesken kaiken hyvällä omallatunnolla(;)) mutta ehkä mä en saa siitä mitään traumaa. Kattelin sitten telkkaria loppuillan kun ei huvittanut oikein lukeakaan ja suurin piirustusinnostuskin on tainnut taas karata hetkeksi. Pitkään tuntui että ei oikein jaksanut innostua mistään että periaatteessa se että tämä lokin kirjoittelu on tällä hetkellä eniten kiinnostava asia on jo pientä plussaa. Ehkä mä seuraavaksi onnistuisin saamaan jonkun työpaikat, missä voisin tuntea oloni kotoisaksi. Meinaa pukata aina kylmää hikeä kun ajattelee noita työasioita, sitten tulee paniikki että mä en koskaan löydä mistään mitään. Mulle on ihan sama mitä sitä tekisi, jos työilmapiiri vaan olisi hyvä tai sitten voisi tehdä töitä itsekseen. Mulle on oikeasti tainnut jäädä joku pelko sieltä ex-työpaikalta ihmisiä kohtaan. En mä työtä pelkää vaan niitä muita ihmisiä ;)... Pitäis yrittää päästä siitä eroon. Mä luulen että seuraava työpaikka on aika ratkasevassa roolissa sen asian suhteen mutta periaatteessa se on vähän kuin ostaisi sikaa säkissä, et voi etukäteen tietää minkälaiseen helvetin esikartanoon joudut. Eikä työntekijällä ole oikein mahdollisuutta lähteä kävelemäänkään noin vain jostakin jos meno ei miellytä, ellei halua kolmen kuukauden karenssia. Kokemusta on. Eli se että koeaikana voit lähteä menemään on vaan silmänlumetta työntekijän puolelta ellei sitten ole valmiina jotain toista paikkaa ettei tarvi jäädä työttömäksi. Paskasta työnantajasta on aika vaikea päästä eroon siististi loppupeleissä...

...siitä kaikesta tuli mieleen että ukkeli on parhaillaan työhaastattelussa. Toivotaan parasta. Ehkä se motivoisi muakin ihan uudella tavalla jos näkisi että hän pääsee sinne. Kuitenkin on kyse miehestä jolla on monta kertaa enemmän työkokemusta kuin mulla. Se on vaan näissä isoissa kaupungeissa että eivät vaan oikein haluaisi maksaa palkkoja oikein koska aina löytyy joku opiskelija tai muu, joka suostuu tekemään saman työn alle tessin vähimmäismääränkin jopa. Jeps. Mä en tiedä miksi mua kiinnostaa nua työehtosopimusasiat niin henkeen ja vereen, johtuu varmaan siitä että isä vatvoi niitä aina kotona kun olin pieni;) Vähän niinku kasvanut ajattelemaan tietyllä tapaa niistä :D Mut perkele se on niin että jos niitä sopimuksia tehdään niin paras olisi niitä noudattaa, kaikki vaan ei tajua sitä yhteistä hyvää. Jos niistä aletaan lipsua ja myöntyä niin vedetään pohja pois koko järjestelmältä. Siis niin että "kyllä mä voin tulla seittemällä eurolla tunti vaiks pitäis oikeesti maksaa kymmenen euroa koska mä olen niin hyvä tyyppi" Get the point? Ihmisten pitäis edelleen kuitenkin elää niillä palkoillaan ja jo yhden ihmisen vastuuton teko riittää aloittamaan sen romutuksen;) Joo, en mä jaksa vaahdota enää. Voi toki olla eri mieltä mutta mä oon kuitenkin oikeassa :D

p.s. 18. savuton päivä repsahduksen jälkeen! Pitäisköhän pitää juhlat vaikka kuukausipäivänä :)