"En kadu ketään heistä, joita syliini suljin, heitä sentään..." Se oli Timo Rautiaista ja vastatkoon siihen hairahdusaiheeseen, joka tuntuu herättävän kuumia tunteita :D Jokainen voi toki tulkita miten haluaa.

Hitto että väsyttää. Unirytmi on ihan persiillään. Niin kuin uhosin toissailtana puristavani ukkelista totuuden ulos siitä asiasta...mutta lopputulos oli hieman toisenlainen. Eilen ylipäätään puhuttiin (taas) toisillemme varmaan noin kymmenen normaalihkoa lausetta niitä näitä. Muuten ukkeli käyttäytyi niin loukkaantuneesti kuin vain hän osaa. Sitten mä kysyin ukkelilta että oliko se asia oikeasti niin kuin hän sanoo ja ukkeli vakuutti että kyllä se näin on. Johon mä sitten että okei sitten... Se on katsos taparikollista vastaan pitäisi olla niitä "vahvistuksia" ja viimeiseen asti tehtyä taustatutkimusta, elikäst todistusaineistoa että voi mustaa valkoisella pitää esitelmän niistä "syytetyn rikoksista", muuten on ihan turha alkaa riitelemään. Eli annetaanpa asian olla. Tietysti jos mä jaksan jossakin vaiheessa, voin toki alkaa penkoa asiaa syvällisemminkin mutta annetaan nyt ukkelin olla siinä uskossa että selitys meni läpi 10-0. Ei jaksa nyt taas repiä kaikkea auki, hädin tuskin selvinnyt tervejärkisenä edellisestä koittelemuksesta...Itsesuojelua? Ja onhan siinä se mahdollisuus toki että hän puhuu totta, mutta hitostako mä sitä voin tietää.

Toissailtana oli ne "keskustelut" sitten hieman avoimempia. Mä muistelen huutaneeni että "on se niin saatanan kamalaa kun olen *:n kanssa nussinut mutta itse herra saa tehdä mitä huvittaa!" Johon ukkeli että "Perkele piä huoli että en saa tietää että olet yhteydessä vielä siihen maalaisjunttiin!" Hyi kamala mitä kielenkäyttöä. En muista mitä siihen olen vastannut mutta voisin jopa kuvitella puolustaneeni tätä "maalaisjunttia". Ei se kuule ihmiset ulkopuoliset ole niin yksinkertaista kuin joku voisi haluta kuvitella sanojeni perusteella...

Asiasta kuudenteentoista. Kauppa jossa suoritamme suurimman osan päivittäistavaraostoksistamme lahjoi meitä jokin aika sitten risteilylahjakortilla. Huomenaamuna on tarkoitus lähteä käyttämään tuo ilmainen matka. Perkeleen kauppa minkä teki, mä en edes erityisemmin pidä laivoista. Jotenkin ahdistavaa kun tietää ettei vuorokauteen pääse ulos sieltä purkilta. Äitin kanssa soiteltiin tuossa vähän aikaa sitten koska koira menee heille hoitoon. Äiti siinä sitten alkoi muiden asioiden ohella pohtia että minkähän lämpöistä merivesi mahtaa tällä hetkellä olla jos sattuisimme joutumaan veden varaan. Siinä mulla äiti! Mä siihen sanoin että toivottavasti olemme silloin vielä saaristossa että voi tällaisen sattuessa uida lähimpään saareen (toiveajattelua). Muutenkin aina kun on laivalle joutunut ei kykene kunnolla nukkumaan kun tulee kuunneltua jokaista rapsahdusta ja kolahdusta josko laiva olisi uppoamassa. On vielä aika tuoreessa muistissa kun helikopterit tuolla taivaalla Estonian aikaan pörräsivät... Toissakerralla kun oltiin laivalla, juttelin erään baarimikon kanssa, joka kertoi olleensa silloin töissä kun Estonia upposi. Jollakin tavalla oli joutunut olemaan osallisena siinä hommassa.... Että kivaa lähteä laivalle.

Ja sitten. Saa nähdä, onko äiteekin kohtapuoleen työtön. Pikkasen meinaan tohdin epäillä että hoitsut saisivat sitä vaatimustaan palkankorotuksesta läpi mutta on se aika kova juttu jos 12800 hoitajaa kävelee hommistaan ulos. Äitiltä lauanataina kysyin että eikö yhtään hirvitä kun oot kuitenkin virkasuhteessa siellä töissä. Kuulemma vähän hirvittää mutta mä lohdutin sitä että ei varmaan tule työstä olemaan pulaa vaikkei samalle osastolle "pääsisikään" takaisin. Homma taitaa paremminkin mennä silleen että sormella vaan osoittaa että "tuonne mä haluan" . Hoitajat tuntuu kuitenkin olevan aika haluttua tavaraa. Oikeestaan mä odotan innolla sitä näytelmää kun nämä entiset "nössö-hoitajat" (jotka vaan myöntyy ja myöntyy kaikkeen paskaan) kävelee oikeesti ulos niiltä työpaikoiltaan. Vähän R.E.S.P.E.C.T. hei nyt!!! Mä luulin ettei niistä oo mihinkään mutta näyttää niillä munaa olevan kuitenkin. Toivottavasti eivät ala mitään peruilemaan. Sitä mä en kestäisi katsoa ilman että pitäis vetää perseet olille... :D