Mä sain eilen postia mun oikeusavustajalta. Joo, mulla on ilmainen oikeusavustaja, joka hoitaa valitusprosessia mun karenssiasiassa. Kyllä, tarkoitan juuri sitä kolmen kuukauden karenssia, minkä sain n. kaksi vuotta sitten kun "ilman pätevää syytä" otin loparit työpaikasta. Nyt sitten riidellään vakuutusoikeudessa asti että oliko se muka ilman pätevää syytä. Hitaasti narskuu noi rattaat eteen päin.

Soitin sitten oikeusavustajalleni koska papereissa käskettiin niin tehdä. Liitteenä oli kopiot niistä papereista, jotka työttömyysturvalautakunta oli vuosi sitten lähettänyt vakuutusoikeudelle. Siellä on mm työkkärin tiedostoista otettuja mun henkilökohtaisia tietoja sisältäviä kopioita. Mua sitten rupes vituttamaan taas takautuvasti koko paska ja puhelimessa kysyin oikeusavustajalta että onko niillä oikeus tuosta vaan liittää sinne jotakin musta kerättyjä tiedostoja, joita en ole itse edes nähnyt. Avustaja siihen vaan että niillä on oikeus viitata siellä ihan mihin niitä lystää. Se ei halunnut vastata mun kysymykseeni asian laillisuudesta. Sillä muijalla on kyllä huonoimmat sosiaaliset taidot, joihin olen pitkään aikaan törmännyt. Tuntui että mun pointti ei meinannut mennä sille millään jakeluun. Tai sitten sitä ei kiinnostanut. Kai sille pitäisi puhua joidenkin lakipykälöiden kautta että osaisi vastata. Saakelin kuiva ihminen, kerran ollaan naamatusten oltu tapaamisessa ja mä ehdin miettiä että miten sellasia voi olla olemassa. Mä kun oisin halunnut jonkun sellasen ajamaan mun asiaa kuin "Alan Shore", yhyy :D Kun mä sanoin sille että mun persoonaa loukkaa että ne liittää sinne mitä tietoja huvittaa niin ei se sitäkään ymmärtänyt... No, en oo varma ymmärränkö itekään näin tänään mietittynä mutta mä olin vaan niin väsynyt.

J soitti tänään kun olin lukemassa tuoreinta akkainlehteä. Oli käynyt työkkärissä haastattelussa sitä kuorma-autokoulutusta ajatellen. Kai siellä oli ollut kolme haastattelijaa, vissiin kaksi miestä ja yksi nainen ja se toinen mies kai "vähän tosikko" jos nätisti sanotaan. Olivat kysyneet J:lta että ei vissiin ole ihan täältä päin kotoisin kun puhut eri tavalla, että oletkos tuolta pohjanmaalta. J ei ollut myöntänyt olevansa pohjanmaalta vaan eräästä muusta paikasta poissa täältä. Työkkäri-ihmiset olivat sitten sanoneet että on kuulemma kamalan kuuloista jos joku pohjanmaalainen yrittää puhua turun murretta(!). J oli siihen sitten sanonut että on se turun murre sen verta hirveän kuuloista ettei sitä kylä huvita puhuakkaan. Vähänkö mä nauroin :D Kuulemma oli se hapannaamainen ollut ihan möks tuon kommentin jälkeen mutta se nainen ja toinen mies olivat jopa nauraneet. Ihmekös jos turkulaiset ei aina oo niin kovassa huudossa... Mun mielestä on ehkä vielä kamalamman kuuloista jos turkulainen yrittää puhua jotain muuta murretta! ;) Eikä sitä ole mitään yhtä oikeaa tapaa kai puhua mitään murretta, kieli elää.

J:llä on vähän terveysongelmia, en sano enempää jos joku vaikka tunnistaisi. Jännä vaan kun se uskoutuu mulle siitä. Mä otan sen luottamuslauseena, paitsi se on kyllä niin avoin ihminen ettei taida muutenkaan asioitaan hirveästi salailla(?). Toivotaan vaan ettei se ole mitään vakavaa, ettei meidän lupaavasti orastava ystävyys tyssähdä alkumetreillä, toivoo hepoliini ehkä hieman itsekäs oma lehmäkin ojassa. Ja tietysti ennen kaikkea J:n itsensä vuoksi. Meinaan ettei olisi kuolemaksi. Voimia J:lle...