Mulla oli alun perin kunnianhimoinen tavoite kirjoittaa tänne ylös kaikki unet sitä mukaa kun niitä näen. Siinä on vain ollut vikana se, että paras hetki unien kirjaamiselle olisi tietysti heti kun silmänsä aukaisee ja voin sanoa että ei siihen oikein pysty. Mulla on muodostunut rutiiniksi heti sängystä noustua pukea, pukea ulkovaatteet ja pyrähtää koiran kanssa ulos. Sitten kun tulee sisälle niin keittää kahvit ja syö ehkä aamupalaa jopa ja koneen käyttö tulee sitten joskus myöhemmin...

Mutta. Nyt kun vielä muistan niin lyhyesti uni viime yöltä.

Mä olin jossakin bussissa matkalla jonnekin. Yhtäkkiä huomaan että Olavi Uusivirta sekä muita vastaavia muusikoita istuu myös siellä bussissa. Aikovat heittää spontaanin keikan. Mä sitten katselin että, jippii, kerrankin mullekin tapahtuu jotain kiinnostavaa ja odottamatonta. No, pojat siinä vähän esiintyivät ja jäivät myöhemmin jollakin pysäkillä pois, menivät jatkoille. Huomasin että linja-autossa oli myös vanha luokkakaverini peruskoulusta, K. K taisi selvästi tietää minne pojat olivat menossa ja hän jäikin kohta jonkun muun kanssa pois kyydistä aikeenaan mennä jatkoille. No perkele, eihän mulle mitään kerrottu...

...sitten löysin itseni jalkapallokentältä. Siellä oli joku näytös/koulutusluonteinen tilaisuus menossa, jossa olin jostain syystä osallisena. Puolella porukasta oli jotkut harjoitusvaatteet päällä ja puolella porukasta verkkarit mutta mulla oli vain omat vaatteet eikä mua ilmeisesti jaksanut oikein edes kiinnostaa mitä siellä tapahtui. Vähän palloa potkittiin kunnes joku potkaisi pallon mulle. No enhän mä osaa potkia palloa! Sitten huomasin kuka oli potkaissut mulle sen pallon: Jari Litmanen :D No, tilaisuus alkoi olla lopuillaan ja oltiin siirtymässä pukuhuonetiloihin kentältä, joidenkin porataiden alapäässä. Siinä se Litti seisoi ja mä vaan tuijotin sitä haavi auki. Litti huomasi mun tuijotuksen ja ojensi käden kättelyyn ja kiitti hyvästä pelistä. Mun käsi oli ihan veltto ja mä otin littiä uudestaan kädestä kiinni ja sanoin "anteeksi mun kädenpuristus oli nyt niin heikko kun oon ollut vähän sairaana mutta puristetaan uudestaan". Sitten me juteltiin jotain ja Litti teki sellaisia nopeita paikallaanjuoksuaskelia siinä samalla. Sitten mä seurasin sitä yläkertaan ja Litti meni keittiöön tekemään itselleen välipalaa jonkun muun jalkapalloilijan kanssa ja mä menin vaihtamaan vaatteita (vaikka olikin ne omat vaatteet)

Sellanen. En muista enempää. Mutta kuka kättelisi Litmasta oikeasti kahteen otteeseen :O