Kahvi tyhjään vatsaan ei ole mikään nerokas keksintö, vatsa on ollut kipeä koko ajan aamukahvin juotuani. Kuvottaa ja jännittää. Vatsaa polttaa, ehkä olen saamassa muunkin kuin henkisen vatsahaavan ;)

Huomenna alkaa se kolmen viikon pikakoulutus, tosin se edellinen työvoimakoulutus johon otin osaa kesti mystisesti varmaan kuukauden pidempään kuin alun perin oli tarkoitus. Niin meitä työttömiä kusetetaan. Turha siinä itkeä sitten kun olet jo kurssilla. Ja taas mä huomaan valittavani, heh. Mutta miksi mua jännittää mennä sinne kurssille? Tuntuu että vaivoin kasaamani itsetunnon rippeet alkavat murtua taas palasiksi ja antaudun taas muiden ihmisten tallottavaksi loppupeleissä. Toisaalta onhan se ihan eri asia uhota täällä blokissa omiansa kuin alkaa tosielämässä perätä omia ihmisoikeuksiaan. Mutta mä yritän pysyä ulkopuolella siitä ihmissuhdepaskasta, kolmen viikon kurssilla tuskin ehtii mitään hirveän syvällisiä ihmissuhteita muodostuakaan. Ja onhan J siellä myös, niin ei tarvitse ihan kylmiltään itseään tarjoilla leijonille. Onpa mulla positiivinen kuva ihmissuhteiden koukeroista. Ehkä mulla on vaan liikaa todentuntuisia huonoja kokemuksia niistä. Piste.

Toiseen asiaan. Täällä asuinkaupungissamme suunnittelevat myyvänsä kaupunginvuokra-asunnot pois kaupungin omistuksesta. Näin saataisiin kuulemma lisää rahaa kaupungin kehnoon talouteen. Mitä tapahtuu sitten meille, jotka asutamme näitä asuntoja? Eletäänkö siellä ravintoketjun yläpäässä siinä harhaluulossa että asukkailla olisi varaa lunastaa itselleen asunnot, joissa asuvat? Eikö siellä todellakaan tajuta että kaikilla ei ole mahdollisuutta ostaa omaa asuntoa. Vai halutaanko tästä kaunpungista tehdä rikkaiden pienien piirien eliittiasuinmisto? Ei kai sitä tavallisella ihmisellä ole mitään tarvetta. Ja jos asunnot jatkossa jäisivät vuokralle niin voi kukin omassa päässään kuvitella että jo nyt tähtitieteellisen suuret (osissa paikkoja, kuten meillä) vuokrat nousisivat vain entisestään. Käykö sitten niin että ne joilla on varaa asuttavat rikasta kaupunkialuetta ja köyhät tekevät joukkopaon ympäryskuntiin tai mahdollisimman kauas tästä "jumalan hylkäämästä loukosta". Mä ainakin muutan täältä pois jos noin käy. "Jos ei meno miellytä voi lähteä kävelemään", toisin sanoen äänestä jaloillasi.

Mulla on tapana lueskella paikallisista ilmaisjakelulehdistä näitä "ystävä"-ilmoituksia, ihan vaan huvikseen.  Naiset, sytyttäiskö tällainen?:

"Olen suomalainen mies, 36/180/88
Tuli syksy ja pimeys, oman kullan kaipaus.
Tupakoin (yritän lopettaa), juon olutta ja syön makkaraa,
viinaakin saatan joskus ottaa. En tanssi, jos et opeta.
Töitä teen joskus vähän liikaakin."

Siis jotenkin NIIN mies tuo ilmoitus :) Entä tämä:

"Raitis, 55v tkulaismies etsii lämminhenk. naista sydänystäväkseen
jakamaan arjen ihmeet. En etsi kuitenkaan tanssikaveria
enkä halua kuunnella loputtomasti elämäsi kurjuutta.
Jos sinulla on asiat kunnossa, vastaa."


No huh, olipas lämminhenkistä mieheltä iteltään :D Mä luulen että sitä saa mitä tilaa...

Jeps, riittää tältä erää. Hei.