Eilen illalla jonkun rupes tekeen mieli karkkia. Ja kun alkaa tehdä mieli karkkia niin on ihan kiva jos joku käy sitä ostamassa ja tällä kertaa se joku olin mä. Tein eteisessä lähtöä kaupalle, jonne ajattelin kävellä, koska sinne nyt on matkaa vaan vajaa kilometri. Kysäisin siinä ohimennen ukkelilta, joka juuri oli tullut tupakilta sisälle että "Sataako siellä vielä?". Ukkeli siihen sitten sanoi että "En mä tiedä...", mistä päättelin että mahdollinen sade olisi todennäköisesti aivan vähäistä koska ukkeli ei ilmeisesti ollut huomannut että ulkona sataa ja lähdin matkaan.
Onneksi pistin kumpparit jalkaan, ja valitettavasti en sadetakkia. Siis siellä satoi (per-ke-LE!) ihan kaatamalla vaakasuoraan. No mähän en ole mitään luovuttajatyyppiä ja ajttelin että "kerran se vaan kirpasee" ja jatkoin matkaa. Mukavasti vihmoi sade naamaria kun tykkäsi vielä tuulla ihan kiitettävästi. Matkalla (uuden kerrostalon kohdalla) manasin sitten ukkelin matalimpaan maankoloon ja jos olisi ollut puhelin mukana, olisin varmaan soittanut sille että "MITEN SÄ ET MUKA HUOMANNUT ETTÄ TÄÄLLÄ SATAA!!?". Mua vitutti niin paljon että melkein itkin:D Mutta ei kai sitä ajattele asioita samalla tavalla jos käyttää liikkumiseen aina melkeen autoa, että mitä se on kävellä ilman asianmukaisia varusteita kaatosateessa. Eli ei lumesta tietoakaan. No, vähän ohimennen mainitsin kotona että kävikö se silmät kiinni siellä tupakilla. Ja jatkossa varmistan tuollaiset asiat ihan ite, enkä jätä minkään epämääräisten tulkinnanvaraisten kommenttien varaan. Perkele!

Viime yönä näin taas unta. Selitetään nyt yhteen putkeen kun en jaksa laittaa unta sinne omaan kategoriaan mihin kuuluisi. Ei kai se niin vakavaa...
No. Siinä unessa asuin ukkelin kanssa jonkun ison urheilustadionin kupeessa, jossakin pienessä kopissa. Näin sitten (taas...) *:n siellä, ja sovittiin että nähdään kunhan * tulee ralliautoharjoituksistaan stadionilta. Mä vilkuttelin *:lle siitä kotiovelta stadionin luota. Ukkeli oli siinä kanssa. Sitten kun * oli mennyt, kävi jotenkin ilmi että ukkelilla oli jotain viritystä jonkun Tanja-nimisen (nuoren) naisihmisen kanssa. Oli ollut jo pidempään. Laittelivat kai tekstiviestiä siinä ja sopivat jostakin uudesta tapaamisesta. Mä sitten ukkelilta tivaamaan että miten kauan sitä on oikein jatkunut sitä hommailua sen tytön kanssa, että ei kai vaan jo viime keväänä kun mietti muuttavansa Kuopioon ilman mua. Ukkeli ei sanonut oikein juuta eikä jaata. Mä sitten aloin huutaa että "Sano nyt, kauanko tuota on jatkunut?! Viikkoja, kuukausia?!!" Ukkeli siihen vaan mumisi jotain "kakst..mmmm...", johon mä että "MITÄH?!" "Puhu selvemmin!!" Ukkeli: "kaksmmmm..." Minä: "Mitä!? Sano ny PER-KE-LE selvemmin!?" (huom. Yritti sanoa että kastoista kuukautta)Tätä tivaamista sitten jatkui muutamaan otteeseen kunnes huusin ukkelille että jos ei kohta saa selkeää vastausta suustaan ulos niin tulee leipäveitsestä. Ja sitten mulla oli veitsi kädessä jota pidin muka uhkaavasti siinä (vaikken oikeasti olisi tehnyt mitään). Siinä vaiheessa veitsi muuttui noin metrinmittaiseksi leipäveitseksi ja ukkeli mun ekaksi eksäksi. Eksä otti sen kauhean ison leipäveitsen ja alkoi huitoa sillä ilmaa miekkailutyylillä. Siinä vaiheessa mä sain jalat alleni ja yritin paeta sieltä huoneesta ja taisin päästäkin sieltä ulos. Koitin vielä laittaa ovea lukkoon mutta muuta en muista. En tavannut *:ä.

Sanottakoon että ukkelilla on ärsyttävä tapa joskus leikkiä kuuroa kun mä puhun sille. Liekö siitä alitajunta muokannut jotain tuonkaltaista, tiedä häntä. Ja mitä muuhun tulee niin... unet on unia...
Toissayönä näin unta että menin johonkin juhliin, missä oli myös "Lauri Tähkä". Mä sitten kimallehameessa istuin sen lähistölle ja koitin istua sievästi persiilleni mutta herra Tähkä vaan katteli kattoon. Sitten mä istuin uudestaan, josko huomaisi mut sillä kertaa - ei mitään vaikutusta. Mutta mä olenkin tällainen huomaamaton, damn. Niin siinä käy kun tapaa jonkun mielenkiintoisen ihmisen. Vaikkakin unissaan ;)

Pitää nyt juoruta vaikka ukkeli ei siitä tule pitämäänkään. Eilen tuli telkkarista mainos, jossa Anna Abreau mainosti itse itseään (vissiin niinku joulumarkkinoilla...). Ukkeli sitten multa kysyi josko saisi lahjaksi Anna Abreaun. Mä katoin sitä ja mietin että mitähän viitsisi "vastalahjaksi" toivoa mutta tyydyin vastaamaan "Okei, ja mä saan sitten Johnny Deppin" kun en muutakaan keksinyt... Ukkelille se kuulemma sopi. Mä sitten ihan vaan uteliaisuuttani kysyin että mistä meinasi sen Deppin mulle hakea, että hieman vaikeammin tavoitettava henkilö kuin joku Abröö... Toki jotain muuta "korvaavaakin" saa ilmestyä kotioven taakse Deppin puuttuessa. ;)

(Perhana, nyt mä tajusin! Mulla ei ole joulukalenteria!! :O)

Ai niin. Äiti laittoi tuossa vähän aikaa sitten tekstiviestin että mun täti on tänäiltana siinä Huuuuuma-ohjelmassa yleisön joukossa. Pitää muistaa katsoa. Miltähän kanavalta se nyt tuli, oliko jopa kolmonen. No eiköhän se löydy. Se ohjelma alkaa kahdeksalta eli JUURI parahultaisesti ehtii loppua ennen kuin Gilbert Grape alkaa. Pitäisköhän kävellä kauppaan taas tänään ja ostaa vaikka vähän popcornia leffakaveriksi...hmn. Niin vois tehä.

Mutta mukavaa lauantaipäivää, toivottavasti se on onnellinen... :)