Helou juu pjuutifuls!


J
os mun potentiaalinen tuleva työnantajani päätyisi lukemaan tätä blokia niin en varmaan koskaan saisi työpaikkaa. (huomautus: no ootkos hepo nyt sitten töissä muka...) Sellaisia mietin bussissa kun matkustin kurssilta kotiin tänään. Oikeastaan ajatus lähti siitä kun takkeja naulakosta hamuillessamme kurssikaverini kysyi että mikä tämä mun bloki olikaan, että näytän jotenkin tutulta, ja hänestä tuntui että oli törmännyt mun blokiin. Mä sitten kerroin että kirjoitan salanimellä mutta paljon mahdollista että onkin käynyt täällä. Terkkuja vaan kurssikaverille (jos taas päädyt tänne), sä vaikutat tosi mukavalta :)

Siinä aloin pohtia että mikä estää samalla tavalla jotakin tyyppiä (lue: työnantajaa) - joka tulevaisuudessa lukee mun työhakemuksen, jossa lukee että hepoliini harrastuksenaan pitää blokia - etsimästä tätä täältä netistä. Kyllä se jäljittäminen kuulkaa loppujen lopuksi vaan olisi niin helppoa jos yhtään on "tiedätte kyllä minkä" seassa lorahtanut Sherlock Holmesia mukaan. Ehkä mä jätän mainitsematta tätä harrastusta ja hehkutan sen sijaan miten innokas ja tunnollinen kirjatoukka mä olen...

Sitten toisaalta, mitä väliä sillä on. Okei, blokinpitäjillä kuten muillakin ihmisillä on hyviä ja huonoja päiviä ja hyviä sekä huonoja aikoja, se välittynee myös blokiin jollakin tavalla. Mutta samalla tavalla, elämää kun eletään, niin jokapäiväisessä kanssakäymisessä ihmiset välittävät toisilleen tunteita ja asioita. Onko se loppujen lopuksi niin kovin eri asia? No tietysti se on, tästä kun jää "pysyvä" jälki niistä ajatuksista ainakin.

Joskus voi käydä niin että mieli muuttuukin jonkun asian suhteen josta on aiemmin kirjoittanut mutta niinhän sitä samalla tavalla on oikeus muuttaa mieltään ns. tosielämässä. Parhaimmat blokit mun mielestä on kuitenkin niitä joissa ollaan avoimesti omia itsejään. Enkä nyt puhu itsestäni vaikka olenkin kovin avoimesti oma itseni :). Ja sitä paitsi aina on vapaus valita mistä kirjoittaa ja minkä verran haluaa kertoa. Ainoa paha puoli live-elämän keskustelujen (monologien..) ja blokipuheluiden välillä on se ettei blokista välttämättä välity se aito tunne (!) mikä kirjoittajalla on. Toisaalta hyvän kirjoittajan pitäisi osata välittää haluamansa mun näkemyksen mukaan. Itse en koe olevani hyvä kirjoittaja, yksi tämän blokin monista funktioista onkin kirjoittamalla tulla paremmaksi kirjoittajaksi. Kuulostiko hienolta? No, tuon lauseen keksin kun astuin alaovesta kotirappukäytävään, T: aina ajatuksissaan ;) Mutta ydin kysymys on että pitäisikö mun (tai muiden ihmisten) hävetä omia ajatuksiani? Ei mun mielestä, sitähän tämän blokin sisältö pääasiallisesti on; omia ajatuksiani, niin hyvässä kuin huonossa.

Mä sitten pyysin kurssikaverilta jos se ei kuitenkaan ystävällisesti kertoisi muille että on vieraillut mun blokissa, tai ainakaan mistä se löytyy. Mutta sitten mä samassa sanoin hänelle että voi kyllä kertoakin, koska mikä mä olen muita ihmisiä määräilemään. Ja jos mä kerran niin vakaasti seison omien sanojeni takana kuin väitän, silloin sillä ei pitäisi olla muhun suurta vaikutusta, lukevatko muut tätä tietäen minut. Ja perhana. tämä on JULKINEN bloki, kiesus sentään, ja heh. Mutta kyllä se vaan saa sähköä aivoissa aikaiseksi kun ihan tuore tuttavuus kertoo vierailleensa mun ajatuksissani; se tuntuu kyllä aika oudolta, mutta ihan hyvällä tavalla kai. Jaaha, pitääpäs lähteä sensuroimaan aikaisempia kirjoituksia juuri, nyt ja heti. No ei sentään, mukavaa päivänjatkoa, jatketaan samoilla linjoilla niin kauan kuin haastemiehet eivät kolkuta oven takana. Tiettävästi en ole vielä syyllistynyt mihinkään laittomaan kuitenkaan? Vai, mitä luulette, olenko vai en? Ainakaan niin kauan kuin huonon tekstin suoltamista muiden nähtäville ei ole kriminalisoitu.

Jees, jatkan operaatio-kokeilua "vihreän teen juominen kahvin korvikkeena". Päivä oli loppujen lopuksi ihan kiva kuitenkin. Kurssiohjaaja vaikuttaa asiamieheltä, ja mikä tärkeintä näissä jutuissa - pätevältä!

T: hepoliini (toisaalta ja toisaalta hepoliini ;))

P.S. Pitäisi alkaa harjoitella kirjoittamista kieliopin sääntöjen mukaan. Toisaalta, kirjakieli ei aina ole oikea väline ilmaista asioita sopivalla tavalla, perkele :)

P.P.S. Nyt siirrän niitä piirroksia (joista kerroin aiemmin) koneelle ja katson josko jatkojalostaisi niitä tietokoneellisilla avuilla johonkin suuntaan. Nyt on meinaan koneaikaa kun ukkeli on ajossa vissiin ainakin pari tuntia vielä. Näette sitten myöhemmin. Moi!