Huomenta.

Olen saanut ukkelilta "päivätehtävän" imuroida täällä tänään. Munhan on vasta seuraavan kerran perjantaina raahattava perseeni kurssipaikalle ruumiillisessa olomuodossani, olemme saaneet etätehtäviä tälle väliajalle eli miehen mielestä se tarkoittaa suomeksi siivoamista, ahhahaha... No kaikkien mukavuuden takia mä varmaan imuroinkin täällä, mutta en sen takia että mun pitäisi vaan siksi että voin (joo joo). Seuraavat 120 imurointikertaa onkin sitten varattu ukkelille. Se on hyvä syy olla tekemättä mitään kun on polvi paskana, siis ukkelilla...

Mä olen taas herännyt jo hyvissä ajoin vaikkei olisi tarvinnutkaan. Ukkelilla taisi tulla hieman kiire kouluun kun huomasin että sillä alkoi pinna kiristyä. Eteisestä se heitti kommenttia että "Mitä tää sun kassi tekee täällä" ja "Miksi sun vyö on mun hyllyllä", alkaen samalla rullata mun perkeleen arvokasta (tosin siskon antamalla joululahjakortilla ostettua) "Friis Company"-vyötäni pienelle rullalle, jonka muodon näin heti olevan sellainen että vyön anatomia tulisi olemaan tuhoon tuomittu. Vastasin haasteeseen pyytämällä ettei ukkeli rullaisi mun arvoesinettä pieneen nyttyyn, joka toimi kuin olisi heittänyt vettä kiukaalle. Sitten se nakkasi mun vyöni aika kovakouraisesti tietokonepöydälle ja alkoi kysellä multa missä sen pipo oli koska oli kuulemma nähnyt mun sovittavan sitä päähäni joku päivä sitten. Sen mielestä se vissiin tarkoitti että mä tietäisin missä se pipo olisi. No, kävelin eteiseen missä ukkeli pyöri (ja meillä ei ole mikään iso eteinen) ja siinähän se oli melkeen sen naamarin edessä eteisen pöydällä. "Piponne, olkaa hyvä.". Sitten se alkoi kaivella ilmiselvästi rahaa jostakin ja mä menin mun kukkarolle ja tarjosin sille avuksi muutamia euroja ettei ukkelin tarttisi enää siinä kiireessä ettiskellä mitään mutta samalla erehdyin kysymään että enkö mä antanut sille eilen rahhoo...sillä seurauksella että ukkeli pyysi mua työntämään rahani johonkin mitä muistaakseni kutsui vituksi ja mä siihen vastasin haistattamalla paskat. Rajansa munkin sietokyvyllä, onko se mun vika että hänelle tuli kiire koska ei herännyt ajoissa ja lotrasi suihkussa sen jälkeen puoliaamua... :D Noo, elämä on. Ei sitä aina voi tavarat löytyä heti ja tarjottu raha miellyttää.

Joo. Musta se oli näin jälkikäteen ajateltuna niin saakelin huvittava toimintaketju että ihan sen takia vaan piti raapustaa ylös. Malliesimerkki siitä miten hyvin alkanut aamu voi mennä ihan vituiksi noin ilmapiiriltään. Ukkeli lähti siitä sitten sillä aika kun mä olin mennyt käymään veskissä. Pitäisköhän laittaa viestiä ja pyytää anteeksi että haistatin paskat? No enpä taida laittaa. Eiköhän se sieltä palautuspostina iltapäivällä ilmesty taas lihapatojen ääreen.

Jep. Taidanpa alkaa tekemään niitä etätehtäviä, jotka liittyy edelleen siihen liiketoimintasuunnitelmaan. Toisaalta ihan "hauska" tehtävä mutta toisaalta pystyisin kyllä melkeen ilman mitään tarkkoja laskelmiakin sanomaan ettei mun liikeidea (joka todella on vaan ajatus, en ole nyt perustamassa mitään kai kuitenkaan) ole kannattava. Eilen toivoin kurssilaisten kuullen (erehdyin toivomaan) ääneen aikakonetta, joka voisi viedä mut esimerkiksi vuoteen 1999, että voisin valita asioita uudestaan vähän eri tavalla. Mutta johtuisiko tästä turkulaisesta jäykästä (no kyllä se on perkele) keskustelukulttuurista että ne katto mua jotenkin kuin hullua (kyllä mä huomasin..). Ehkä ne ei vaan tajua mun huumorintajua (tai sitten täällä ei vaan saa sanoa ääneen jos tuntee tehneensä virheitä(tai ääneen ei saa sanoa yhtään mitään?)), johon liittyy olennaisena osana puhua "läpeä päähänsä" noin joka toisessa sivulauseessa. Sitten mä sanoin että Kuopiossa kaikki asiat sanotaan yleisesti ottaen paljon suoremmin päin naamaa, että ihan erilaista kuin täällä Turussa. Siis ERILAISTA, en sanonut että parempaa. Niin eikö joku jo kiirehtinyt sanomaan että ellei VIIHDY Turussa niin kannattaa käydä kokeilemassa vaikka Helsingissä asumista, että miten paskaa se sitten on. Se on kun nää turkulaiset ei kestä mitään turkulaisuuteen (itseensä) kohdistuvaa kommentointia (heidän mielestään arvostelua). Heti otetaan kaikki niin kuin suurena loukkauksena jos pikkasen viittaat siihen suuntaan että parempiakin paikkoja VOI olla olemassa. Perkele.


Madam Hepoliini

P.S.
Sitä aurinkoa ja Deetä palkinnoksi heille jotka osallistuivat siihen vaihtoehtojutskaan:

1347902.jpg