Heippa!

Eksyinpäs eilen kaupunkiin. Ihan jopa niin sanotusti viihteelle, sitä ei satu meinaan mun nykyelämässä kauhean usein (riippuu tietysti mihin vertaa) että baareissa kävisi. En tiedä mikä siinä nykyään on kun ei meinaa millään tulla krapulaa vaikka miten lipittäisi. Tänä aamunakin oli ainoastaan kurkku kipeä ja nenä (ihan saakelin) tukossa vaan sen takia kun tuli "hieman" polteltua tupakkia. Oisko päässyt sitten käymään niin että hepoliinikin olisi oppinut ottamaan kohtuudella, kuka tietää.

Ensin menimme käymään The Castlessa. Kai se on jonkin sortin irkkubaari ja sen hengen mukaisesti nautiskelin siinä pari Irish Coffeeta, en tosin sen paikan takia vaan ihan siksi että satun pitämään kyseisestä juomasta aika kovasti. Mukavasti purasee suussa se makuyhdistelmä. Ovella oli aika reippaanoloinen poke, joka heitti vähän läppää. Se puhui jotakin opiskelijaristeilyistä, johon mä sanoin että en mä niistä tiedä kun mä olen vasta seitsemäntoista. Poken silmät laajeni hetkeksi, johon mä sanoin että se oli vitsi. No se mokoma sanoi että kyllä se sen tajusi. Mä sitten valitin että joko se alkaa näkyä pikku hiljaa naamasta etten ole mikään alaikäinen (tai sitten se johtuu siitä että osaan käyttäytä(??) paremmin (no en osaa...joissakin asioissa)). Ihan kiva paikka se Castle, mutta ei mikään hirveä menomesta.

Sitten mä sain matkaseuralaiseni ylipuhutuksi että mennään käymään Tinatuopissa, aikoinaan kun kannoin yhden jos toisen markkani siihen baariin, josko käytäis verestämässä vanhoja muistoja. Totesin vielä baariseuralaiselle ettei Tinis ole mikään homomesta vastoin kaverinsa väitettä, ainakaan ei aikoinaan ollut. Musiikki siellä silloin (ja olut) oli ainakin pääasia eikä mikään seksuaalinen suuntautuminen. Mulle nyt periaatteessa on ihan sama vaikka olisikin homopaikka, ei se menoa haittaa. No, ei me menty Tinikseen kummiskaan, ikkunasta näkyi ettei siellä ollut paljon ketään paikan päällä ja kaivattiin vähän äksöniä.

Seuralaiseni sai päähänsä että "mennään Onnelaan!?". Mä olin ihan että "voi luoja, ei taida olla oikeen munlaiseni paikka se Onnela..." mutta elämässä pitää tehdä myönnytyksiä, joten huomasin käveleväni torin poikki kiltisti kohti Onnelaa käytyäni ensin automaatilla verottamassa pankkitiliäni. Tavallaan Onnela oli ihan positiivinen yllätys. Siellä oli meinaan "osastoja" moneen makuun; pintaliitolasta kasaribaarin kautta rokkibaariin. Mä löysin itseni sieltä kasaribaarista tanssimasta itsekseni. Tai olihan siellä tanssilattialla toki muitakin mutta seuralaisesta en seuraa toimintaan saanut. Mä siinä päätin että mä olen ihan riittävän vanha että kehtaan nolata itseni yksinkin tanssin pyörteissä. Eikä ne lapset siellä pahemmin tällaiseen "vanhaan käpyyn" kiinnittäneet huomiotakaan kai(;)). Suurin osa taisi olla korkeintaan 20vee meinaan...
Onnelan yhteydessä oli baari nimeltään Poro, siellä kävimme myös. Ehkä se Poro oli niistä looseista se missä eniten kuitenkin viihdyin tässä massivisessa baariviritelmässä jota myös hyväksi bisnesideaksi voisi kutsua.

Onnelassa päätimme ettemme olleet vielä riittävästi tuhlanneet sisäänpääsymaksuihin rahaa ja menimme käväisemään vielä Hamburger Börssissä (ei myöskään ihan hepon tyyliä) eli tuttavallisesti "Börssissä". Poketin olivat jo tainneet unohtaa meidän ukkelin synttäripäivänä harjoittamamme sisällä polttamisen, joten sisäänpääsy ei tuottanut muuta kuin henkisiä tuskia, koska kukkarosta oli kadonnut viistoista(!) euroa jo ennen kuin päästiin baaritiskille... Siellä sitten oltiin ihan riittävän vähän aikaa, ja sieltä matka jatkui lopulta taksilla kotiin, kotoa koiran kanssa ulos, ulkoa sisälle syömään ja siitä sänkyyn nukkumaan. Ja aamulla heräämään. Ja siitä kauppaan nojailemaan ostoskärryihin ja toivomaan ettei pökertyisi. Saavutus jo sinänsä.

Joo, ei varmaan ketään kiinnostanut hepoliinin tylsähkö baarikuvaus mutta tylsähkö oli itse baarikierroskin (kerroin silti). Nyt pitää mennä suihkuun koska ukkelin kaveri on vaimoineen kutsunut itsensä tänne kylään (ja sitähän ei kestä selvin päin, joten taidan korkata Kuopiosta ostamani viinipullon ja nauttia siitä) ja ukkeli lähti juuri hakemaan niitä. Täytyy toivoa että tällä kertaa eivät järjestä mitään kohtausta. Kyseessä on meinaan sama pariskunta, jonka naispuolinen sai ukkelin synttäreillä päähänsä että mulla ja sen ukolla on jotain vipinää. Voin jälleen toistaa: Ei ole ollut vipinää, ei ole vipinää, eikä koskaan tule olemaankaan vipinää. Voi, minkä takia mun arkielämästä puuttuu tyydyttävä määrä tervejärkisiä/tunne-elämäisiä ihmisiä? T: paraskin sanomaa. Onneksi on oma bloki, jolle voi tilittää kaiken. Korjaan: ainakin melkein kaiken. :)

<3 Hepoliini