Huomenta.

En meinannut yöllä saada unta kun mietin mahdollisuutta että joutuisin viettämään kalakukkokaupungissa loppuelämäni. Ei pidä nyt käsittää väärin, mulla ei ole mitään kyseistä kaupunkia vastaan (ehkä). Mä vaan kuvittelin sieluni silmin itseni vaeltamassa Kuopion katuja ja ahdistuin. Ikään kuin happi olisi viety, rautapallo nakutettu nilkkaan ja kalterit isketty ympärille taivasta kehystämään. Ehkä lievää ylireagointia mutta tunne oli aika todellinen kuitenkin, heh.

Ja ei kai se tarkoita (huomatkaa, olen alkanut pohtia sitä vaihtoehtona?!), että jos sinne muuttaisi niin siellä tarvitsisi loppuelämää viettää (ja tämä taas oli kuin suoraan ukkelin propagandamateriaalista reväisty)? Asuminen siellä olisi varmaan kuitenkin halvempaa. Maksoin äsken meinaan nipun laskuja ja osan vuokrasta, minkä jälkeen tilille jäi palttia rapiat neljätoista euroa kun sitä ennen olin vähentänyt tilille jäävästä rahasta tulevan opintolainan lyhennyksen n. 130 euroa. Mutta onneksi mä olen rikas perijätär(no en oo), jolle äiti lahjoitti tuossa muutama hetki sitten pienen summan ns. metsärahoja. Se oli taas sarjassamme asioita, joista ei voinut kieltäytyä. Ja toisaalta, miksi kieltäytyä koska joskus se metsä sieltä vastaan kävelee kuitenkin perinnön muodossa... Ja toisaalta, ellei nyt olisi niitä muutamaa rahaa, niin ei tässä taas kahteen viikkoon syötäisi paljon mitään. Nyt joku voisi sanoa että "mitäs rilluttelit siellä baarissa viime viikonloppuna!", mutta siihen mä voisin sanoa että "pitää munkin perkele joskus päästä tuulettumaan täältä vankikopista!". Eikä tää konkurssi nyt siitä johdu. Se johtuu siitä että jatkuvasti pitää penniä venyttää muutenkin.

Eli jos muuttaisi Kuopioon, niin samankokoisen kämpän löytäisi varmaan satasen halvemmalla. Muita plussapuolia en nyt hakemallakaan ihan äkkiseltään siitä muutosta löydä. Sitä paitsi vaikka Kuopio on kuitenkin suht iso kaupunki niin tuntuu että sielläkin kaikki tuntee jonkun, joka tuntee jonkun, joka tuntee SUT, joka "nakkelit bensaa ja palavia tulitikkuja siltoihin" lähtiessäsi ovet paukkuen pois. Tai sitten mun ylivilli mielikuvitus taas suurentelee asiaa.

Mistä mä edes saisin töitä sieltä kun en ole täältäkään mitään löytänyt? Kohta se on kuulkaa tytöt ja pojat niin että hepoliini lähtöö avion ulkopuoliseksi pariksi (eli AU-pairiksi, sitähän se tarkoittaa?) vähintään jonnekin Afrikkaan asti. Eilen kun katselin työpaikkailmoituksia niin vahingossa tulin hakeneeksi ilmoituksia hieman laajemmalta työssäkäyntialueelta ja huomasin, että mm. Botswanaan (eikös se ole Afrikassa) haettiin tällaista AU-paria. Sitten mä aattelin että mahtaisko ne näin "vanhaa" ottaakaan, mutta ei kai luulisi iän olevan mikään rasite. Siellä sitä makaisi Botswanassa hoitomukulan kanssa leijonien seassa ja siemailisi kylmää drinkkiä jonkun lihaksikkaan tumman miehen hieroessa öljyä kevyesti käristyneelle hipiälle(ni)... Joo. So not my fantasy... Eli palataan maan päälle ja todetaan että pahin mitä Kuopioon mahdolisesti muuttaessa voisi tapahtua, olisi se, että työvoimaviranomainen osoittaisi mut työhön mun entiseen työpaikkaani; koska nythän on olemassa se vakuutusoikeuden päätös siitä että se paikka hommineen on ihan just passeli mun ruumiille ja sielulle. Ja kaiken kukkuraksi ne hakee oikeasti tällä hetkellä 20:ntä kesätyöntekijää siihen puljuun. Eikun vaan jokainen mol.fi:hin tekemään salapoliisityötä...ja hekemaan töihin sinne. Mä voin suositella, ahhahahaha....

Että sellaasta tänään täällä. Jälleen (tällä kertaa) toteaisin että blokini nimi ei voisi paljon osuvampi enää olla. Ehkä "Elämäni tuuliviirin kanssa" voisi olla toinen varteenotettava nimiehdokas jos nimeä päättäisin syystä tai toisesta vaihtaa. Jep. Nyt tää menee keittämään tuopillisen teetä ja pohtimaan että mitä sitä sitten tekisi. Sori kun jauhan vaan tästä mutta pitää pohtia sitä hieman "ääneen", tai ainakin yrittää. Ukkelin kanssa eilen hieman keskusteltiin aiheesta, mikä johti siihen että mä poltin yhden tupakin illan päätteeksi. Saanks mä sorin. Hyihyi mua. Niin ja poltinhan mä viikonloppunakin muuten ku korsteeni... hyhhyh.

<3 Hepoliini

P.S. Kaunis ilma ulkona, kävin jo koiran kanssa juoksemassa läheisellä pellolla missä se juoksi lunta täynnä olevaan ojaan ja upposi sinne kokonaan. Ja mulla oli kerrankin hauskaa. :)

editPS: Vähän musakkia