Huomenta.

Tänään olisi äidin isän syntymäpäivä, siis jos isoisä olisi vielä hengissä. Helppo päivä muistaa, ensimmäinen huhtikuuta. No, isoisästä aika jätti jo tuossa nelisen vuotta sitten, kai siitä olen joskus jotakin maininnut, ja ellen ole, niin ei sillä tiedolla varmaan arvon lukijalle olisikaan mitään merkitystä. On muuten exs-työkaveri-ystävän pieni poika samanniminen kuin isoisä. Ja sitten sen pojan "siittäjällä" on sama sukunimi kuin kummipojalla. Vähän niin kuin palapelin palasia tuollaiset "yhteensattumat". Joopa...

Me otettiin sitten eilen tilapäinen avoero. Käytiin meinaan sanomassa tämän kämpän vuokrasopimus irti, ja jos avoliitoksi katsotaan se, että asut jonkun kanssa saman katon alla, niin sitten varmaan vuokrasopimuksen irtisanominen katsotaan avoliiton purkamiseksi. Eikö ole aika loogista päättelyä? No tuskin meidän avoero jää pysyväksi, hihkaisin vaan siitä selkänahanrippeidenviejä-vuokra-asuntofirmasta ulos astellessa ukkelille että "miltäs se tuntuu nyt olla virallisesti asunnoton!?" Ei ole meinaan mitään tietoa tulevasta asunnosta. Saman päivän aikana sitten ruvettiin asunnottomiksi ja otettiin avoero.

Kuopiosta olisi nyt sitten tarkoitus joku luukku löytää. Se on nyt päätetty. Täytyy sanoa, etten mä mitenkään riemusta kiljahdellen sinne ole muuttamassa, en todellakaan. Ukkelille eilen pidin madon luvut siitä, miten mua vituttaa se, että kun juuri olet yhdestä asiasta toipumassa niin toinen kehittää jotain uutta kriisin tynkää peleihin. "Kriisistä kriisin". Kyllä nuo muutot ynnä muut shitit vievät aina henkisestä kapasiteetistä veronsa, sanokaa mun sanoneen. Ukkelille sanoin että sen työpaikan on sitten paras olla varma, tai muuten mä tulen ainakin maitojunalla takaisin (oikeastaan vaikea tässä vaiheessa määritellä mikä sen "maitojunan" varsinainen kotiosoite onkaan..). Sovittiin, että jos jostakin syystä kaikki menee siellä Kuopiossa kauniisti sanottuna päin vittua, niin sitten muutetaan jonnekin muualle. Mä ehdotin Tamperetta, mutta ukkelilla on jokin ihme asennevamma(mistäs ei..?) sitä paikkaa kohtaan. Sitten mä sanoin - kun ukkeli täytteli asuntohakemuksia netissä - että siihen kaupunginosaan, mistä tänne Turkuun muutettiin, en ainakaan halua asumaan. Sanoin, etten näkisi sitä minään varsinaisena edistysaskeeleena, vaan symbolisesti sitä siirtäisi kelloa noin 6 vuotta taakse päin. Palaisi ikään kuin jonkin ajanjakson lähtöruutuun. Kysyin vielä että mikä ihmeen himo ukkelilla on siihen kaupunkilohkoon, kun se oli järjestäen haukkunut melkeen jokasen muun kaupunginosan jollakin perusteella. Ihme tyyppi. Siinä vaiheessa aloin jo katua koko muuttopäätöstä. Kai se vaan on niin, että sitä saa mitä tilaa.

Soitin siinä meidän äitille, että voitais tänään mennä käymään siellä. Tarkoitus oli että olisin kertonut muuttoaikeista vasta tänään, mutta siinä luuri korvalla ajattelin, että mitä sitä turhaan pitkittämään ja kerroin asian. Kyllähän mä tiesin että ne mielellään mutkin pitäisi täällä vähän lähempänä. Välillä mua ottaakin pannuun, että ukkeli saa taas "tahtonsa läpi", sen takia, kun SE EI voinut YRITTÄÄ sopeutua TÄNNE, vaan MÄ saan AINA olla se saatanan kameleontti, joka toteuttaa sen joka ikisen VITUN mielenliikkeen. Yksi vaihtoehto olisi tietysti lähteä kävelemään, johan mä melkeen sen toteutin viime kesänä, mutta huonoin lopputuloksin. Ei siitä sen enempää, mennyt on mennyttä. Ja nyt on nyt. Sen mä vaan sanon, (ja onhan ukkelin hyväksi sanottava että kyllä se paljon(onko?) on oppinutkin ottamaan myös mun tahtoa huomioon) että se ei enää vetele, että tällaista tulee tapahtumaan enää YHTÄÄN kertaa. Sanoin myös ukkelille (vai sanoinko..), että joku voisi lähteä lätkimään jo sen perusteella että "parisuhteen"(miettikää vaan miksi lainausmerkit) toinen osapuoli mielivaltaisesti ratkoo kumpaakin osapuolta merkittävästi koskettavia asioita, kuten vaikka muuttoa 500 kilometrin päähän. Eikö se ole aika merkittävää, mitä, hä, mitäh??!! Perkele!

Nyt mulla on kahdelta kurssiohjaajan kanssa tapaaminen. Mä jo perjantaina alustavasti vihjaisin että Kuopio saattaa tulla kyseeseen. Siinä on vaan se paska puoli, että mulla jatkuu kurssi toukokuun loppuun (ellen saa työ-, opiskelu-, oppisopimus-, tmspaikkaa siihen mennessä)asti, ja puolessa välissä pitäisi asua jo Kuopiossa. Tässä välissä voisin taas arvostella sitä, miten ASIAT OLISIVAT NIIN PIRUN PALJON HELPOMPIA, JOS NE SUUNNITTELISI KUNNOLLA!! Eikä silleen että "mä muutan kuukauden päästä Kuopioon, joko sun kanssa, tai ilman sua". Perkele!

Mä menen nyt keittämään rauhoittavaa teetä. (Vitut se mitään rauhoita) Tuntuisin olevan sen tarpeessa (enkä ole!).

Ai niin: Näin yöllä suden tuolla lähipellolla. :O

<3 Hepoliini

P.S. Piti kirjoittaa jostakin ihan muusta mutta vähän "lipsahti". Heh...heh...

editti P.S. Chisu - Mun koti ei oo täällä, Sunrise Avenue - Diamonds