Heippa!

Onpas kaunis päivä ulkona, suorastaan kutsuva auringonpaiste. Mutta mä kuuntelen täällä sisällä luentoa siitä että mitä kaikkea pitäisi tehdä ennen muuttoa: "plus se ja se kaappi tyhjentää, plus se ja tuo, plus plaaplaplaaplaplaa...". Murh! Mä en nyt jaksaisi taas valittaa, mutta olen huomannut että pääherne kestää paremmin kun päästää tänne kaikki yli- ali- ja vakiopaineet ulos.

Ukkeli pääsi tänään jo aiemmin koulusta ja minähän napotin tietenkin koneella. Heti aistin, mitä se taas ajatteli, kyllä mä oon jo oppinut sen ilmeet tunnistamaan. Totesin siinä ääneen, ennen kuin ukkeli ehti sanoa mitään, että "mä oisin kyllä imuroinut täällä, mutta en vielä ehtinyt...", johon ukkeli totesi norsunluutornistaan, että "HUOmasin". Anteeksi vaan. No, sitten mä kunnollisen ja tunnollisen kotiorjan tavoin otin imurin käteen ja aloin kulkea sen kanssa huoneesta toiseen. Ei ne pölyt täältä todellakaan häviä, ellen mä siivoa. Ukkeli on mien sanojensa mukaan "koulussa", mikä ilmeisesti tarkoittaa kirjoittamatonta sääntöä siitä, että hänellä on vapautus kaikista ikävistä kotitöistä. Ja koska mä rakastan rauhaa, en jaksa tapella mistään niin typerästä kuin siivoaminen tyyliin "kenen vuoro on nyt tehdä mitäkin", vaan siivoan itse. Lisäksi pesin lattiat, ja siinä vaiheessa olin jo sen verran tauon tarpeessa että istahdin tietokoneen ääreen. No, mitäpä herra siihen sanoo, pakkauspuuhiensa keskeltä (se koko ajan säätää jotakin): "Kukaan ei ole kieltänyt sua osallistumasta myös tähän pakkaamiseen". Mitä? Sieltä tuli taas se syyllistys: heppa ei tee muuta kuin istuu koneella. Okei, aika epäsuora tulkinta, mutta sitä se just meinas sillä. Kato, mähän istun koneella vaan just sillon kun saan "luvan"(ei se olisi...ööö.ei koskaan?).

Anteeksi, anteeksi, mä olen niin paha ihminen taas kun ilmaisen negatiivissävytteisiä tunteita. Mut on kato kasvatettu nöyräksi ja kuuliaiseksi. Musta oli huvittavaa, kun viimeeksi äitiä nähdessä se alkoi tilittämään mulle, että "sulla on hepoliini ihan täysi oikeus myös suuttua". Kai se meinasi, että mä en oikeen osaa ilmaista noita vihantunteita ääneen. Kiltti tyttö...

Ja sitten tulee huono omatunto siitä, että puhuu toisesta "pahaa"(tai kertoo asian miten sen näkee itse=syntiä täällä). Hyi mua. Hyihyihyi!! Mä joudun nyt varmaan kadotukseen. Joo, eli mä lopetan ennen kuin tää jutustelu karkaa ihan kokonaan käsistä. Myöhemmin sitten lisää jotain mukavampaa, jos siltä tuntuu. Joo.

<3Hepoliini