Huomenta!

Heräsin tässä vähän aikaa sitten vasta. Nuhaa pukkaa ja poskia/ylähammasrivejä särkee. Ensitöikseni herättyäni niistin nenästä ulos oikeen sellaista kunnon mukavaa vihreänkeltaista limaa (yök!!). Positiivista asiassa on se, siis tässä kipeystilassa, että kurkkuun ei enää satu niin paljon. Onkohan normaalia, että mulle tulee aina vasta toukokuussa joku saakelin flunssanpoikanen? Tai sitten tämä on jotakin allergista sorttia tämä oleminen. Lapsena mulle tuli keväisin aina jumalattoman kokoisia kutisevia patteja ympäri kehoa, mutta yksikään lääkäri ei päässyt perille, mistä moinen patteilu johtui (saakelin konitohtorit). Ja olihan mulla kai jotakin heinänuhaa myös niihin aikoihin mutta käsittääkseni ilmastonmuutos ei ole edennyt vielä siihen vaiheeseen, että toukokuussa olisi heinäaika, eihän?

Käynpäs taas niistämässä ja hakemassa kupin kahvia. *Aivastus*. Ukkeli on kotona, se nukkuu vielä kun sillä on vapaa-päivä. Ja kohtahan sillä loppuu ne kouluhommat kokonaan. Maanantaina menee "käytännön kokeeseen" ja se on sitten melkeen siinä. No tietysti sillä on vielä se työharjoittelujakso siellä Kuopiossa... No mutta sitä kahvia (ja räkäkin valuu kohta pitkin poskea, oi niin kauniisti).

No nyt on kahvia, ja ukkelikin taisi herätä. Niistin taas varmaan puoli desilitraa liimaa nenästä (yök!).

Ai niin. Ensin mietin, että en olisi kertonut mutta kerron kuitenkin. Olin siis eilen vahtimassa pientä lähisukulaistani. No, istuttiin siinä olohuoneen sohvalla siskon kanssa vierekkäin, ja kummipoika istui mun sylissä, naama muhun päin ja mä pidin sitä käsistä ja se venytti itseään edes takaisin siinä. Kunnes sen katse nauliintui mun paidan etumukseen... Ensin se vähän tuijotteli aika vakavana, sitten laittoi toisen käden toisen rinnan päälle ja toisen käden toisen rinnan päälle, ja sitten se tapitti mua suoraan silmiin. Mä katoin siskoa ja senkin ilme oli aika näkemisen arvoinen. No seuraavaksi lapsikulta ottikin kohteeksi mun kaula-aukon. Nappasi paidan kaula-aukosta kiinni ja kurkkasi paidan sisälle. Siinä vaiheessa siskon ilme oli jo aika näkemisen arvoinen, ja mä repesin nauramaan, kun en saanut sanaa suustani. Joo, ei varmaan ois pitänyt, mutta mä en voinu sille mitään. Mä nauroin paremmin kuin vähään aikaan.Sisko sitten torui poikaansa ettei saa kurkkia tätin kaula-aukosta sisälle. Mä kysyin siskolta, että onko poika osoittanut tällaisia taipumuksia muutenkin, niin kuulemma tää oli ihan eka kerta. :D Pienenä se on vitsa väännettävä, tervetuloa vaan sukuusi, kummipoika. ;)

Jooh. Tänään pitää varmaan käydä siellä vuokranantajan toimistolla. Oikeastaan oli tarkoitus mennä jo eilen, mutta kurkku oli aamulla niin kurjan tuntuinen, ettei tehnyt mieli lähteä tuonne pyöräilemään. Kun ei ollut käteistä, että olisi voinut mennä bussilla, ja täällä lähin automaatti on jossakin ties missä asti. No enpä tänäänkään meinannut polkea, sen verta kummiskin tajuaa asioista, ettei lähde kipeänä polkemaan. Ai hitto, että koskee näihin poskiin! Piru jos on joku poskiontelontulehdus. Aikoinaan Kuopiossa asuessa mulla oli yhtenä keväänä poskionetlotulehdus, ja kävelin terveyskeskukseen, ja kerroin että mulla on varmaan se. No, siellä akka vaan sanoi, että mistäs sä sitä voit tietää, joskus esimerkiksi viisaudenhampaat säteilee poskiin. No joojoo, kai mä nyt tiesin, kun oli aiemminkin ollut, saatanan terkkarijeesus! Sinä keväänä olinkin sitten niin kipeä, että pahimpana kipeyden hetkenä soitin äitille Turkuun ja pyysin että se lähettää mulle mun sellaisen vanhan lasten "kuvakiikarin", mihin ladataan sellaisia ympyröitä sisään ja sitten kuva näkyy kahtena. Miksikä niitä kutsutaan. Äiti oli ihan että ootkohan kovin terve kun sitä pyydät (no en ollu). Sitten siihen pitkän sairastelun (alkoi tammikuussa ja loppui varmaan toukokuussa) päälle tuli vielä penisilliiniallergiat ja vaikka mitkä. Ja opiskelut hieman kärsi ja viivästyivät. En siis sinä keväänä lintsannut pelkästä lintsaamisen ilosta... joo.

Että sellaista. "Minä juon nyt kahvia". Mukavaa päivänjatkoa, katotaan, jos tässä jotakin raporttia vielä tulee väännettyä vielä myöhemminkin. Muimui!

<3Hepoliini