Heippa.

Olen tänään roudaillut isitaksin avustuksella laatikoita ja jätesäkkejä uuteen koirankoppiini toiselle puolelle kylää. Äiti ja isä olivat siinä apuna, juu. Mä en kyllä tajua, että miten äiti jaksaa töissäkin jotain mummoja käännellä kun mun pikkuruinen cd-laatikkonikin oli sen mielestä painava... Ja isä marmatti, ettei saisi tehdä niin painavia muuttolaatikoita, kun kantoi yhtä kirjalootaa täältä pihalle(olen siis edelleen vanhassa kämpässä). Nii-i, onhan ne tietty niinkin. Mua alkaa vaan pikku hiljaa kyrsimään tää muuton venyminen ja jätekasan keskellä asuminen (pikkurojua lojuu ympäriinsä, eikä oikeen meinaa löytää niille paikkaa). Sais jo olla lauantai, että pääsisi kunnolla kotiutumaan, perskele.

No, isä sitten käytti äitiä sen työpaikalla siinä kun oltiin pari autollista kamaa raahattu sinne uuteen kotiin, ja mä jäin siivoamaan (poistamaan ex-asukkaan DNA-jäämiä) sitä luukkua. Vähän luuttusin lattiaa ja aloin pesemään keittiön allasta. Olin siinä ottanut sukatkin pois jalasta, hyvä niin, koska astuin siinä samassa vesilätäkköön. Ensin mietin, että oonpas mä nyt lotrannut vettä ympäriinsä, mutta kun kurkkasin allaskaappiin, niin sieltähän sitä fakin nestettä valui jostakin putken liitoksesta. Kiva! Ja oli valunut jo varmaan jonkin aikaa, mutta ilmeisesti vasta mua kiinnosti asia sen verran, että soitin puhelun talkkarille ja nyyhkytin että nyt pitäis putki saada ehjäksi. Samalla sanoin, että haluaisin kovin mielellään siinä samalla (kun sanoi että putkimieshän sitä pitää tilata) sitten sellaisen pesukoneliitännän, kiitos, ja laskun voi lähettää jälkimmäisestä mulle, niin saan sen vähentää vuokrasta. No se sanoi, että ookoo, menevät kurkkaamaan, mikä on tilanne ja niin pois päin. Sanoin että sinne vaan, en mä siellä vielä asu.

Olisi varmaan tuollaiset pitänyt tajuta katsoa jo hyvissä ajoin, eli silloin kun kämppää kävi tsekkaamassa. No sen eteisenhän mä saan maalata, ja vähentää kulut vuokrasta. Mietin tuossa, että jos ei maalaisikaan sitä vaaleaksi, kuten oli jossakin vaiheessa puhe, vaan pläjäyttäisi oikeen kunnon punasen seinän siihen. Katsastin sitä sopimusta, niin ei siinä mistään väristä mainittu mitään... Tai jos maalais siihen jotakin kuvioita, ja sitten vois kirjoittaa/kuvittaa Lumppuhin muutto/remppaspesiaalin, juu-u...hmn.

Vähän on meinannu olla kiukkutuulella tänään. Kaippa sitä hermot alkaa leviämään, kun jotakin pikkusäätöä on koko ajan ilmassa. Ja sitten hormonitoiminta alkaa kallistua loppukuun puolelle, niin siitähän syntyy oikeen kunnon yhdistelmä. Ja huomenna alkaa sitten uusi työkin. Kauheasti kaikkea, huhhuh. Ja tähän muuttoon alan olla jo täysin kypsä, niin kuin jo sanoinkin. Tavaroita pitäisi vielä pakata mutta ei kiinnosta. Jos perjantai-iltana hätäseen nakkais kaikki loput kamat vaan yhteen läjään, tai raahais suurimmat romut vaikka roskikseen. Mitä IHMETTÄ ihminen tekee tällä kaikella romulla, mä mietin vaan?!

Viime yönä meni taas tsiljoona vuotta kun sain untakaan, ja heräsin vasta yhdeltätoista(!) ja silti väsytti. Onkohan mulla joku väsymystauti, kun aina väsyttää. Tai sitten se johtuu vaan "näistä ajoista". Toivon että ensi yönä saisin unta aika nopeesti, kun mielellään olisi ekana päivänä edes hieman vastaanottavaisella ja pirteähköllä tuulella. Sen jälkeen sitten voikin lakata pingottamasta, hahhah. Tosin menen vasta kymmeneen huomenna, mikä sopii paremmin kuin hyvin. Vielä pitää muistaa tsekata bussiaikataulut ja reitit, ettei vaan myöhästyisikin kaupan päälle. Mihinköhän aikaan pitäisi lähteä, että ehtii...no äärimmäisessä hädässä voin tietty polkaista sinne pyörälläkin, jos nukkuisin esimerkiksi pommiin. Joo... Jospa vähän teetä, ja sitten kattois että mitä tässä vielä jaksaa. Tai jos meniskin jo yöunille... krooh. Eipä voikaan mennä, kun lupasin soitella tänään ukkelin kanssa. Toivotaan, että puhelu tuottaa selkoa sitten päähän jos toiseen. Jeps.

Teelle -->

<3Hepoliini