Iltaa.

Tulin juuri vähän aikaa sitten lapsenvahtiduunista, palkattomasta tosin, mutta kyllä se aika työstä käy silti kipitellä kaksvuotiaan kanssa muutama tunteroinen. Mutta noista sukulaisten paapomista nyt ei vaan edes haluta ottaa mitään maksua, kiesus sentään. Pelkästä ilostahan sitä tekee.

Vähän rupes siinä ahistamaan, kun sisko sanoi, että muksu tykkää katella valokuvia, ja osaa luetella hyvin keitä kuvissa on, niinku nepoliini-täti (tai pelkkä täti), ja tukkeli (tai kukkeli)(siis juuri nuo etukirjaimet oikeiden nimien eteen vähennyslisäiltyinä)... Sitten sisko sanoi, että olisi kiva, jos ukkeli pitäisi muksuun yhteyttä jatkossakin, sehän kun on tavallaan kuitenkin sen kummi, joskin vain epävirallinen, kun ei kuulu kirkkoon. Huhhuijaa.

No siinä jutusteltiin jonkin aikaa siskon kanssa, sitten se lähti menoihinsa, ja mä jäin leikkimään kummipojan kanssa. Aika menopakkaus se on. Ensin vielä siitä, kun tulin sinne, niin se juoksi mua oikeen iloisesti vastaan ja hyppäs syliin. On se niin sulonen, *huokaus*... No, me leikittiin kaikkea kivaa ja riehuttavaa. Ja mä tietysti lennätin sitä, mikä aiheutti pojassa oikeen kunnon kikatuskohtauksen, heh. Ja sitten kateltiin ikkunasta kuuta, jota ei valitettavasti nyt näkynyt. Palloakin heiteltiin naapureiden iloksi. Sitten joku alkoi näyttää siltä, että on varmaan kakka pöksyssä, mutta ensin ei tunnustanut. Siskolle vaan terveisiä, että kannattaa varmaan kurkistaa suihkukopin lattiakaivoon - mä kun latasin muksun sinne seisomaan, ja huuhtelin koko paketin kerralla, mun järki kun ei riitä selittämään, miten muuten sen siivouksen olisi voinut tehdä :D *punastus*. No kai sen pyllyn olisi voinut pyyhkiä ensin, tai jotakin, kun siskonpoikakin katteli sinne suihkun lattialle ja osoitteli että "kakka, kakka"...köh... No, hitto, ei voi kaikkea tietää, pääasia kai, että lapsi selviää hengissä mun hoidosta, vai mitä häh??

No sitten sisko tuli kotiin ja juotiin kahvit, ja muksu pisti oikeen uhmateatterin äitillensä pystyyn, eli teki kaikkea mahdollista mitä ei saisi. Mun kanssa oli kyllä ihan kiltisti, aina on ollut, mutta kaippa se tuossa iässä protestoi just sille läheisimmälle ihmiselle, tosin avaimen käydessä ulko-ovessa, muksu ekana totesi että "isi, isi". Sanoin sen siskollekin. No isi kai se on se, jota siellä yleensä kotiin odotellaan. Nythän pojan isi oli reissussa, sen takia mutkin sinne oli hälytetty.

Hyvä kun puhelimeen tuli pari tekstiviestiä siellä ollessa, niin siskonpoika sano joka kerta "piippaa". Sitten se olisi halunnut rämpyttää mun luuria...no en antanu, ja sovussa siitäkin selvittiin.

Ja sitten iski pienimuotoinen ahdistus taas. Kattelin muuten sieltä siskon ikkunasta kadun toiselle puolelle sillä silmällä - siellä kun olisi yksi kämppä kesäkuun alusta asti vuokrattavana. Mainitsin siitä siskollekin, eikä sillä ollut yhtään mitään sitä vastaan, että saisivat kiikarilla tiirata, kuka mun luona oikeen käy kylässä...köh! Joo, taitaa se toinen syy olla se, että lapsenvahti löytyis läheltä...vitsivitsi.

Että sellasta. Ei nyt muuta ihmeitä, vähän kipee olo on ollut, kurkku kipeenä, nyt on myös jo nuhakin (ehkä kuumettakin), ja "alapakkikin" taas vuotaa ku seula, mutta hengissä tässä ollaan kummiskin. Ja sehän on pääasia, vai onko. Onneksi (tai "onneksi") siskonpoikakin oli itse valmiiksi vähän kipeä, etten sitä ainakaan tartuttanut. Paremminkin, ehkä mä sain tämän siltä, kun se synttäreillään koitti juoda mun mukista mehua...heh.

Puspus.

<3Hepoliini