Huomenta.

En muista milloin olisin viimeeksi noussut sängystä ensimmäisen kerran vasta puolen päivän jälkeen, paitsi sitten tänään. Ei vaan huvittanut nousta yhtään sen aiemmin, eikä onneksi tarvinnutkaan koska mulla on vieläkin vapaapäivä. Nyt syöpöttelen tässä leipää ja juon kestosuodattimella suodatettua paskanmakuista kahvia ja katselen sekä kuuntelen miten talonmies haravoi pihalla puusta pudonneita kellastuneita lehtiä. Ei sillä ainakaan kamala kiire näytä olevan.

Näin viime yönä taas ihan sikamaisen outoja unia. Mistä unet oikein kumpuavat, mä alan yhä enemmän ja enemmän uskoa että niillä ei järin ole minkäänlaista todellisuuspohjaa. Pelkkiä mielikuvituksen heijastuksia pääherneessä.

Tai mitä sanotte vaikka tästä seuraavasta (siis uni viime yöltä):
Olen lapsuudenkodissani omassa huoneessa juuri menossa nukkumaan. Ikkunasta näkyy tähtitaivas mutta sitten isä tulee huoneeseen ja vetää rullaverhon alas. Aistin että jotakin pahaa on tapahtumassa. Makaan sängyssä hiljaa ja isä tulee lähemmäs. Hän käy päälleni ja pitää minua kiinni, mä koitan huutaa äitiä minkä kurkusta pystyn mutta suusta tulee vaan hiljaista pihinää. Isä sanoo että "sulla on mulle jotakin näytettävää". Seuraavaksi olen äitin ja isän makuuhuoneessa herättämässä äitiä ja äiti kysyy että mitä oikein tapahtui. Muuta en sitten muista siitä unesta enää kuin että laitoin T:lle siinä unessa tekstiviestin että mitä oli tapahtunut, mutta koskaan en siihen mitään vastausta saanut.

Unia on tietysti aika vaikea kuvailla (jokainen kykyjensä mukaan) muille mitenkään niitä vastaavasti mutta ihan vitun ahdistava uni, ei voi muuta sanoa. Haluaako joku tulkita, hahhah.

Näin myös unta että olin jonkinlaisen tekojoen varrella, jossa oli todella kirkas vesi, ja vettä varmaan kolme neljä metriä mutta pohjaan asti näki ihan selvästi. Siinä oli jonkinlainen sauna-ilta alkamassa, joskin hieman erikoisessa seurassa: Ennen saunan lämpiämistä Salattujen Elämien (se tv-sarja) "Ossi" ja Emmerdalen (myös tv-sarja) "Eric Pollard" riitelivät puiston penkillä siinä joen varressa, sillä seurauksella että "Ossi" mätkähti maahan istumaan kamalaan vesilätäkköön ja jäi siihen myös istumaan kuin kiukutteleva pikkukakara, kädet puuskassa. Siinä vaiheessa vettä satoi muutenkin kaatamalla. Mä olin vaihtamassa bikinejä päälle peruskouluaikaisen luokkakaverin (no, ei me mitään kavereita oltu..)kanssa, joka muuten ysiluokalla kommentoi yhtäkkiä rintojani (tai mitä ne nyt sit ovatkin)aika ikävällä tavalla yhdellä liikuntatunnilla, kun olimme jousiampumassa. Kyllä sellaset jää mieleen, että en mä tiedä miksi mun oma pääni halusi kiusata mua laittamalla mut samaan vaatteidenvaihtotilanteeseen sen havukan kanssa.

Seuraavassa unessa oli paljon hevosia, joista yhtä mun piti ohjastaa, tosin aika heikolla tuloksella. Siinä joku urpo sitten naukui ohjeita, että päin persettä menee sen hevosen kanssa.

Taisin mä jotakin muutakin nähdä, mutta kissan sutiminen hiekkalaatikolla keskeytti unet. Paskaahan se oli taas onnistunut raahamaan eteisen lattialle, jota tuotetta löytyi myöhemmin päivänäöllä myös läppärini vierestä pöydältä. Aamuyöstä siivosin myös kissan oksennukset lattialta, kuunneltuani sitä ennen uudestaan hillitöntä sutimista laatikolla, kun ensin oli nuollut persiitänsä mun sängyn vieressä. Kai sitä sitten oksentaa kun syö paskaa, vai... Haaveilin myös aamulla jonkinlaisesta unilääkkeestä. Naapurin dorkakin aktivoitui taas hakkaamaan seinään tasaisen sarjan naputuksia, minkä jälkeen toiminta loppui kuin seinään. Alan olla vakuuttunut että siinä on kyse jonkilaisesta pakkotoiminnosta. Musta tuntuu, että se ääni voisi tulla siitä kun nakuttaa turvalukolla ulko-oveen; "nak-nak, nak-nak, nak-nak, nak-nak,nak-nak, nak-nak, nak-nak, nak-nak". Mutta kyllähän tämän kämpän edellinen asukas vihjaisi että tuolla ylempänä joku pähkinätapaus saattaa asustellakin.

Mutta mukavaa viikonalkua.


<3Hepoliini