Kiva ilma ulkona ja kauhia hiki on päällä kun juuri tulin ulkoa koiran kanssa. Ihan "aamulenkillä" taas oltiin vaan mutta eksyimme lähimetsään tekemään syntiä, eli juoksentelemaan vapaana. Sehän on jos joku arkielämänpoliisi sattuisi näkemään niin onhan se toki maailman kamalin asia jos koira saa joskus juosta vapaana. Mä olen päätellyt sen sillä tavalla että jos ketään muuta ei ole lähimaillakaan näköpiirissä niin ketä se haittaa jos me vähän irrotellaan siellä "poissa silmistä"? Ai että kun joku koiranvihaaja näkisi. Tuntuu että ne oikein hakemalla hakee jotain tilannetta että pääsee sanomaan. Mistä tuli mieleen se kun jokin aika sitten lähistöllä olevasta rivarista näytteli jo mummoikää lähestyvä naishenkilö mulle kaksin käsin keskisormia kun oli ensi valittanut mulle, joka kävelin yleistä kulkutietä koira hihnan päässä, että enkö mä näe mikä kyltti siinä aidassa meidän välissä on. Mä olin siis toisella puolen aitaa ja hänen kohdallaan aidassa, joka erotti kävelytien yleisestä piha-alueesta, oli kyltti missä kielletään koirat. Kun sitten erehdyin sanomaan että eiköhän se kyltti tarkoita aidan toista puolta eli piha-aluetta(jälkikäteen tuli mieleen että varmaan henkilö on itse asentanut kyltin)niin sitten alkoi tulla sitä keskaria sieltä. Mä olin ihan huuli pyöreänä ja sanoin että ole hyvä sitä samaa vaan ja jatkoin matkaa. Jälkikäteen suunnittelin tekeväni pienen vandalismikeikan naisen pihamaalle mutta se kai olisi mennyt jo rikoksen puolelle ja luovuin ajatuksesta. Ei oikein "tässä iässä" pitäisi enää mutta niin paljon keitti päässä moinen röyhkeys :D

No mutta äsken juostiin siis metässä. Koira oli niin innoissaan kun sai juosta sydämensä kyllyydessä ja pyöriskellä suontapaisessa. Välillä mä juoksin karkuun ja annoin sen etsiä mut jostain puun takaa. Nyt se makaa sohvalla väsyneenä tai oikeastaan nyt siirtyi lattialle. Varmaan tuli kuuma ja energiat lähti. Ihan hyvä koska ukkeli on taas peliä puhaltamassa ja silloin koiralla on yleensä tapana käyttäytyä kuin uhmaikäinen eli keksii kaikkea puuhaa että juoksisin komentamassa sitä. Nyt se ei jaksa tehdä sitä. Hyvä homma.

Ehkä pitäisi käydä suihkussa mutta josko sitä lämmittäisi saunan vaikka illalla... Yöllä mietin taas että pitäisiköhän vaihtaa lokin nimeä kun on se yksi alkuperäinen "tuuliviiri"(aika tunnettu vielä?) niin ei tulisi mitään sekaannuksen makua suuhun. Siinä sitten sängyssä silmäluomia tuijottaessa keksin parikin varteenotettavaa nimeä mutta jos laittaisi kerralla koko paketin sitten joskus uusiksi, pohjia myöten niin pärjätään näillä eväillä siihen asti että opettelen koodaamaan sivupohjia...eli hamaan kuolemaan asti, hmn.

Joku jossakin puhui hymiöiden käytöstä. Musta hymiöt on ihan okei ja aika hyväkin keksintö näin sähköistä viestintää(etenkin lokit ja vastaavat) ajatellen, ellei kyse ole jostain virallisesta yhteydestä. Silloin eivät hymiöt sovi. Vai miten olisi että Matti Vanhanen sanoisi vaikkapa että "tuloveroa nostetaan ;)"? Aika vakuuttavaa :D No, kuitenkin. Ja sama koskee mun mielestä käsinkirjoitettua tekstiä tai mitä tahansa asiatekstiä missä muodossa tahansa. Blokeissa hymiöt on hyvä koska silloin ei todellakaan tarvitse alkaa selittää että oliko tosissaan vai leikillään vai mitä oli koska kukaan ei välttämättä tunne kenenkään persoonaa tai tapaa ajatella asioista niin hymiö on helppo tapa alleviivata(?). Joo, emmä jaksa selittää koska en osaa. Se yks lokinpitäjä oli kirjottanut aiheesta oikein hyvän tekstin mutta koska mä olen niin lahopää(!) niin en muista edes henkilön nimeä että voisin laittaa linkin. Olen pahoillani.

Nyt menen "aamupalalle" ;)