1353514.jpg

- Heippa! -

Tuo tuossa yllä on tänään otettu kuva joulutähdestä, jonka sain enoni vaimolta jo ennen viime joulua. Sanoisin että aika hyvin säilynyt. Saa nähdä, onko siinä väriä vielä kesälläkin. Jos kuihtumisen huonous jatkuu tätä menoa niin varmaan onkin. Jos tässä olisi nyt se sitkeä sissi joka vihdoin kestää kaikki hepoliinin kasvitieteelliset kokeilut, kuka tietää.

Jeps. Meillä on nyt sitten täällä reaaliasumuksessa se langaton yhteys (että tervetuloa vaan surffaamaan meidän piikkiin, naapurit), ukkelilla oli eilen rahapäivä ja se kävi ostamassa sellaisen, saadaan sitten molemmat käyttää nettiä. Mä mietin että missä kohtaa siinä kuviossa oli se asia, millä tavalla ukkeli hyötyy siitä modeemista mutta ehkä mä olen vaan niin kyyninen etten muka uskoisi sen tekevän jotain mun vuoksi ihan hyvää hyvyyttään. Se osti mulle oman langattoman hiirenkin, vaikka ilmankin periaatteessa olisin kai pärjännyt. Kiitos paljon ukkelille, todella kilttiä. Mutta eiköhän se "takaisinmaksunaika" vielä koita :D. No, leikki leikkinä. Hepoliini kiittää kovasti. Tässä sitä nyt surffaillaan keittiön pöydän ääressä hienosti OMALLA koneella. :)

Joo. Mä tuossa mietin että paljonko viitsin vetää sanojani takaisin kun tuli taas höyryttyä ja kiroiltua parin päivän aikana lokiin enemmän kuin oma sietokyky näin jälkikäteen kestää. No, ensinnäkin. Kurssi ei ole perseestä. Jos jollekin on jäänyt kirjoituksistani se mielikuva niin nyt on aika heittää virhekäsitykset romukoppaan. Kurssilla on ihan kiva olla ja silleen. Ja toisekseen anteeksipyyntö niille turkulaisille, jotka loukkaantuivat turkulaisuutta käsittelevästä pätkästä. Ei pahalla, mutta kuten bussipysäkillä bussia odottamassaolleen miehen kanssa (joka rapsutteli Aata) tänä aamuna todettiin, kyllä koiratkin vaan noin keskimäärin on sosiaalisempi kuin turkulaiset. Silti tykkään Turusta sekä turkulaisista, ja jopa moni maailman kivoimmista ja hauskimmista (jees, rili!) tuntemistani ihmisistä sattuu olemaan syntyperäisiä täkäläisiä. Joko alkaa olla kieli tarpeeksi ruskea? No, yleistäminen on perseestä - ei kurssit, turut, ihmiset tai mitkään muut. Sorry aiemmasta yleistämisestä. ;)

Mutta mä puolustaudun hormooneilla. Mä oon jo aiemmin sanonut (vai enkö muka ole) että ennen (huom. ennen, ei "silloin") "sitä aikaa kuusta" mulla on pinna kireellä ja kaikki noin öbaut järjestäen vituttaa eli ellei muuten aina muista olevansa naissukupuolta niin sitten ainakin muistaa. Ukkeli tuossa pari iltaa sitten totesi mulle - kun nökötin olkkarin isommalla sohvalla suupielet alassuin ja tuijotin ikkunasta - (hieman mun mielestä liian närkästyneen kuuloisena) että "taidat olla pahalla tuulella", johon mä vastasin että "No, en ole! Entä sitten jos olisinkin!" Mä luulen että sille alkaa pikku hiljaa mennä jakeluun ettei mun kanssa kannata yrittää mitään järkevää keskustelua (tai MITÄÄN kaskustelua) silloin kun tuijotan ikkunasta puunlatvoja vitutuksen kourissa. Että terveisiä vaan niille miehille, joiden mielestä on hauskaa letkautella naisille jotain "taitaa olla taas se aika kuusta", niin oman hengen säilymisen kannalta suosittelen toisenlaista lähestymistapaa, ellei halua tulla hirtetyksi munistaan.
Nyt mä olen rauhallinen taas. Hyvästi PMS taas ensi kuuhun!

Joo...oli taas vähän sellainen pätkä että "say no more", mutta ihan pakko oli mainita, täällä ei varsinaisesti koeta olevan tarvetta vaieta asioita kuoliaaksi.

Taas on viikko pulkassa sit. Meillä kävi tänään kurssipaikalla eräästä henkilöstönvuokrausfirmasta ihan asiallisen ja mukavanoloinen nainen kertomassa niiden yrityksestä ja mahdollisista työpaikoista. Itse joskus tein hommia yhden toisen vuokrafirman kautta ja sen takia mulla on ollut pikkasen nihkeä asenne niitä kuvioita kohtaan, mutta vissiin kun alkaa työntekijöistä olla (tietyillä aloilla ainakin) pulaa niin vuokrafirmatkin yrittävät panostaa hieman työnTEKIJÖIHINKIN sen sijaan että nuoleskelisivat vain ja ainoastaan asiakasyritysten persposkia. Mä voisin kirjoittaa pitkään ja hartaasti noista kuvioista mutta en taida nyt jaksaa. Siitä huolimatta aion harkita ilmoittautumista kyseisen firman listoille, sittenpä näkisi ainakin onko niiden palkollisena niin hyvä olla kuin miltä se nainen sai sen kuulostamaan.

Periaatteessa kyllä vastustan kaikenlaista ihmiskauppaa mutta kai se sitten on vaan sopeuduttava nykyaikaan ettei jää evoluutiossa siihen populaan, jolle ei lisääntymistä enää sallita? Ja se paska homma noissa vuokratyöhommissa VOI olla (kokemuksenkin mukaan) että firman omat työntekijät olettavat vuokralaisten olevan työnjohdon heille varta vasten tilaamia henkilökohtaisia orjia. Mutta ei toki aina näin ole, mulla vaan sattui taas olemaan se paska työpaikka jossa löytyi lopulta melkeen kaikki kuviteltavissa olevat huonot puolet.

Mä muuten vieläkin odotan sitä vakuutusoikeuden päätöstä siitä karenssista, jonka sain, kun kohta kaks ja puol vuotta sitten lähdin lätkimään ex-jobistani. "Ilman pätevää syytä", sanoi työvoimalautakunta (koska työkkärin mulkku laittoi sen lautakunnan käsiteltäväksi, ei uskaltanut tehdä itse päätöstä). Ilman pätevää syytä in mai ääs!  Ja se ei-pätevä syy oli että ne kyseenalaistivat lääkärinlausunnon mun terveydentilastani. "Todistajan lausunto" kun sattui olemaan allekirjoitettu vasta irtisanoutumispäivän jälkeen, jolloin se automaattisesti oli heidän mielestään vissiin kusetusta. Ei auttanut vaikka lääkäri totesi lausunnossa vaivan todetun jo kuukausia aiemmin. Vielä mä tuun saamaan oikeutta, perkele. Ja sitten tuloo rahhoo meinaan. ;)

P.S. Suomen terveyskeskuslääkärit lahjottavissa allekirjoittamaan tekaistuja vaivoja potilaan pyynnöstä?

P.P.S. Ihan pakko nyt sanoa vaikka yritin olla vajoamatta lapsen tasolle (heh, en pystynyt!). Mutta pakko vaan tällä tavalla sanoa että mulla on kiinnostavia ja osaavia ihmisiä kurssikavereina. Tsekkaa mm. tämän ja tämän palikanpyörittäjät. Lahjakasta porukkaa siis (toisin kuin eräs..) :)

Jeps. Mukavaa viikonlopunalkua :)

<3 Hepoliini