Heipparallaa!

Täällä on Hepoliinin viinimaistajaiset vol 10778 käynnissä. Kamalaa juopottelua, mutta tuli vaan sellanen olo, että pieni viikonloppunollaus olisi taas paikallaan, kun täytyyhän sitä pitää välittäjäaineet pääherneessä liikkeellä. Nyt mulla on vielä lasillinen viime viikonloppuista Etelä-Afrikkalaista valkkaria nenän edessä (tai läppärin vieressä) mutta tuolla keittössä jo odottaa äsken suurella lämmöllä ja huolella Alkosta valitsemani samaisesta maailmankolkasta kotosin oleva punkku. Mä oon oikeesti enemmän noita punkkutyttöjä, tuo valkkarinmaistelu oli vaan ohimenevää(?) vaihtelua. Puolustukseksi sanottakoon, että tässä viime vuosina on tuo juominen ollut muuten niin hillittyä ja harvinaista(köh..) herkkua, että saa kai sitä välillä vähän ottaakin. Vai saako...

Kasvaa ainakin toleranssi, ellei sitten mikään muu kasvakaan. Nytpä tuli mieleen että mahtaisko tuolla juomisen yleistymisellä olla mitään tekemistä sen kanssa että krapulat eivät ole niin hirveitä? Ei passaa vaan kamalasti tänään ottaa (joo, ei) kun huomenna pitää pirteänä olla laittamassa kirpputorille niitä tavaroita, joita eilen ja tänään olen lajitellut ja hinnoitellut. Kumma vaan miten sitä kiintyy kaikenmaailman rätteihin ja lumppuihin. "En mä näitä housuja viitsi myydä, jospa ne vielä joskus mahtuis päälle" tai "Tämä mulla oli silloin ja silloin päällä, liikaa hyviä muistoja tässä paidassa, ei sitä voi myydä". No, pari kertaa kävin samat tavarat läpi ja toisella kierroksella raaskin laittaa jo vähän enemmän tavaraa syrjään. Ja ne kamat, mitkä eivät matkusta huomenna (krapularaato)hepoliinin kanssa kirpputorille, päätyvät sitten jonnekin pelastusarmeijalle tms.. Vaikka niillekään ei tunnu nykyään mikään kelpaavan. Kauheat vaatimukset sen tavaran suhteen? Pitäis olla ehjää ja puhdasta ja priimaa jne., vaikka sanottakoon, etten mitään paskaa olekaan sinne tunkemassa (mielestäni). Jospa siitä joku ropo sitten menisi johonkin hyväänkin tarkoitukseen, eikä vaan jonkun pomon takataskuun...

*Täydentää lasia* ("jos täytätte mun lasini, niin tahdon kertoa...")

Niin. Ukkeli pääsi tänään jo hyvissä ajoin, niin ei voinut edes löysäillä sen orjapiiskurin katseen alla. Taas se pakkasi jo muuttoa ajatellen jotakin seedeitä ja muita, jos sitä vauhtia jatkaa, niin mun ei tarviikaan kohta pakata yhtään mitään...:) No, en mäkään siinä kattoon syljeskellyt, vaan laitoin kaiken mielikuvitukseni liikkeelle kun loin A4:n kokoisen koneella kirjoitetun tilityksen soskuun siitä, miksi meille tulisi antaa ihan sikana avustusta sitä muuttoa varten. Ja MUN (huom. mun) laskelmien mukaan meille jaa tulojen ja menojen jälkeen vajetta yli 1000euroa(!). Mutta kun sosku laskee ne jutut uusiksi niin voitte kuvitella, ettei sieltä mitään tonnia posahda tilille. Kyllä ne sen pykälän löytää, minkä perusteella voivat evätä kaiken mahdollisen. Ja mun suulauden tietäen olen taas tilittänyt kohtuullisen sijaan kaiken mahdollisen ja liian siihen paperiin, mitä ne voivat sitten käyttää sekä rahallisena että henkisenä aseena minua ja ukkeliakin(joka kiittää siinä vaiheessa) vastaan. Mutta kun ukkeli oli sitä mieltä, että multa noi sanahommat sujuu paremmin niin käytin sitten kaikki mahdolliset rahaa ja rahan puutetta kuvaavat sanat siihen hakemukseen. Nyt vaan sitten ootellaan että miten käy. Mä koitin vääntää NIIn rautalangasta sen asian niille, ettei jää mitään epäselvää KUKA maksaa MITÄ maksaa PALJONKO maksaa ja MILLOIN maksaa KENELLE, MISTÄ ja MITEN. Huhuh, ilmankos tekikin viinaa mieli sen jälkeen.

Jeps. Mä meen nyt täyttämään sitä lasia oikeesti, kun äsken unohtui. Kivaa (viikon)lopunalkua kaikille, nähellään laatikoilla! :)

<3 Hepoliini

P.S. Rednex - Wish you were here