Huomenta ja hyvää uutta viikkoa!

Mä juon tässä "aamuteetä". Joo, tosi aamu on... Kävin koiran kanssa pitkähköllä aamukävelyllä ja loppumatkasta en meinannut jaksaa siirtää jalkaa toisen eteen, jotenkin olin ihan poikki. Muutenkin on väsyttänyt aika kamalasti viime aikoina, liekö sitten niin että pitkä pimeä aika on taas jälleen kerran vienyt mehut hepoliinin maallisesta temppelista.

No mutta olisi varmaan pitänyt vihreän teen sijaan keittää oikeen kunnon sumpit, meinaa meinaan pikkasen kofeiinitykytystä olla päässä vaikka muuten ei koskaan oikeastaan päätä särjekään paitsi jos on niskat kamalan jumissa. Että kun ei enää olla nikotiiniriippuvaisia niin sitten on pitänyt kehittää hirvittävä riippuvuussuhde kahvipapuihin. En muista sanoinko kuukausi sitten mutta uutena vuotena tuli viimeeksi vedettyä muutama "nortti" keuhkoon. Ei ole kyllä oikeesti tehnyt mieli sen jälkeen paitsi ehkä tasan yhden kerran kun katsoin Nicorettemainosta, vai oliko se nyt Nicotinell, no ihan sama mutta siis kyseisen mainoksen läjähdettyä verkkokalvolle tuli ihan sellainen olo että NYT, tupakka mulle tänne heti kiitos! Taisin siitä eräälle blokkaajalle yhdessä kommenttilaatikossa mainitakin taannoin kun vertailimme testituloksella saamiamme tuloksia elämiemme pituuksista. Mutta eikö nikotiinivalmisteiden pitäisi karkoittaa tupakanhimoa eikä luoda sellaista. Jos tämän joskus lukee joku jossakin terveysministeriössä niin seuraavaksi ne varmaan kieltävät nikotiinivalmisteiden mainostamisen...

Plaa plaa plaa... Mihinköhän mä nyt jäin tässä ajatuksenjuoksussa alun perin kun klikkasin netin auki tarkoituksena kirjoitella muutama rivi. No ei voi muistaa. Eikä jatketa vieläkään mistään alkuperäisistä ajatuksista koska nyt tuli taas varoittava esimerkki mieleen siitä miten ajatus joskus harhailee. Yksi päivä olin ihan autuaasti tekemässä voileipää keittiössä kun harhauduin olohuoneen puolelle katsomaan jotakin mutta päädyinkin pyyhkimään pölyjä tv-ruudusta ja kampaamaan kissaa... kai se on sitten ihan normaalia. Sitten menin juomaan keittiöön ja huomasin että "ohhoh, onpas jäänyt jotakin kesken" kun leivät makasivat keittiön sivupöytätasolla rivissä. Monta rautaa tulessa? Kyllä mä ihan oikeesti osaan kyllä keskittyäkin jos vaan haluan, terveisiä vaan kaikille tuleville työnantajilleni, heh. Pitää varmaan välttää sellaisia korkean loukkaantumisriskin aloja kuten raksahommia ja sen sellaisia, vaikka eihän ne vois muutenkaan mua minnekään raksalle ottaa koska eihän ne jannut sais mitään töitä sen jälkeen siellä enää tehtyä... No, vitsi vaan!! En mä minnekään raksalle haluaisikaan.

Mä veikkaan, että tämän kirjoituksen lukeminen saattaa olla aika tuskallinen kokemus sen hajanaisen koostumuksen vuoksi mutta jatkan senkin uhalla että tuloksena on total katastrooffi.

Viikonloppu meni oikeastaan piirrellessä, ihan oikeasti vieläpä kynällä ja jos oikein tarkkojan ollaan niin lyijykynällä ja puuväreillä. Se mitä piirsin olkoon vielä arvoitus. Juu, olen todella salaperäinen mutta kyllä mä myöhemmin voin laittaa ehkä jotain pientä kuvaa tai juttua että mitä oikein olen puuhaillut jos siitä jollekin jotain iloa olisi. Kävin myös vanhempien luona koska ukkeli avusti äiti&isää vanhan auton myynnissä ja pari kaveria kävi sitten ostamassa sen pois. Pilkkahintaan jos multa kysytään mutta toisaalta siinä autossa olisi ollut niin paljon laittamista ettei siitä olisi varmaan kehdannut paljon enempää pyytäkään. Ja sitten jos ne poijjaat, jotka auton ostivat, osaavat itse korjata niin varmaan voivat tehdä sillä muutaman rahalappusen voittoa itselleen. Pitäähän sitä aina pientä hyväntekeväisyyttä harrastaa, vai mitä. Sitä mä en kyllä ymmärrä kun jotkut ihmisetkin, jotka soittelivat siitä autosta ukkelille, kuvittelivat että se pitäisi antaa suurin piirtein ilmaiseksi tai melkeen maksaa heille siitä hyvästä että hakisivat moisen "roskan" pois. Mä aina siinä vaiheessa mielessäni aattelin että anna mulle se luuri niin kerron niille minne voivat työntää tarjouksensa...

Nyt on sitten maanantai vissiin. Samanlaisiahan nämä päivät hyvin pitkälti työttömälle ovat. Kohta voi jo alkaa odottelemaan että posti kantaa mulle sellaisen kirjeen, jossa lukee päälle työvoimatoimisto. Hitto mä kiljun jos ne mulkut on siellä päättäneet etten mä kelpaa edes sille kurssille. Perkele, mä sanoisin sitten. Tuli tuosta kirjekuoresta muuten mieleen kun sain postissa sen "Lauri Tähkä&Elonkerjuun" paidan, jossa lukee SYNTYMÄHÄJY. No, sehän tuli sellaisessa kuoressa, jossa ei ollut mitään logoja tai muita tunnisteita päällä mistä olisi käynyt ilmi mitä sisällä on ollut. Ukkeli sitten yks päivä hississä paperinkeräyspaperit sylissään pyöritteli sitä kirjekuorta kädessään ja luki siitä ääneen: "Pohjanmaan postikeskus, mitä tässä on tullut...?" Mä arvasin että mitä se ajatteli ja kerroin vaan sen paidan tulleen siinä. Meinasin lisätä vielä että keneltä se kirje ainakaan ei ollut tullut mutta en viitsinyt heittää bensaa tulelle... Se on arka maantieteellinen alue tuo Pohjanmaa täällä Varsinais-Suomessa tätä nykyä (kaikin puolin)...tai no, ollut ehkä aiemmin vielä enemmän, sanotaan nyt niin päin tarkennukseksi tai epätarkennukseksi.

Jeps. Mä taidan lopettaa nyt tähän. Mä en ole vielä syönyt mitään eli sellaista olisi seuraavaksi ohjelmassa. Sitten taidan laittaa radion päälle ja ottaa kynän käteen ja alkaa piirtämään. Kuvia. Ehkä kirjoitan pari haikuakin siinä sivussa ;) Kuuntelisikohan taas vaihteeksi Radio Novaa...hmn. Mulla tuli sitä yhtä nimeltä mainitsematonta miestoimittajaa jossakin vaiheessa korvat täyteen niin piti pitää hieman taukoa kuuntelusta. Radiohan on laiskan naisen ratkaisu kuunnella musiikkia, eipähän tarvi koko ajan pomppia ylös leikkimään deejiitä kun harvassa on ne levyt, joita jaksaisi kuitenkaan kuunnella kokonaan. Toki on niitäkin paljon mutta nyt ei vaan jaksa. Siis leikkiä sitä deejiitä.


Mut se on nyt moro, sanos Hepoliini
<3

P.S. (kello 13.45)
Tsekkaa tämä: Suede - Beautiful ones. Tällaista hepoliini kuunteli silloin kauan kaauuan sitten. Joo, todella "kauan" sitten... :)

P.S. (14.30, joo en ole piirtänyt niinku uhkasin, vaan eksyin juutuubiin :D)
Tsekkaa myös tämä: Suede - So Young, tykkään saundista, sanat on aika pölhöt niinku Sueden biiseissä oikeastaan yleensäkin on... Jos innostuit edellisistä, niin juutuubistakin löytyy kyllä Suedea pilvin pimein ;)

T: Hepoliinin pimeä puoli <3