Huomenta!

Onneksi tämä bloki ei ole mikään näköpuhelin, voisi olla aika kamalan näköinen hepoliini täällä vastassa. Mä kampesin vasta äsken itseni sängystä ylös, kun totesin siinä peiton alla, että eihän mulla kai tässä mitään sen kummempaa ohjelmaa ole, niin miksi sitten nousta turhaan liian aikaisin. Paitsi tuli siinä varmaan sata asiaa, jotka pitäisi vielä hoitaa ennen sitä muuttoa; kuten muuttoilmoituksen tekeminen, jonkinlaisen kulkupelin hommaaminen, jonkun hommaaminen kantamaan pesukonetta uuteen kämppään ja niin pois päin... No sitten mä en jaksanut enää muuta kuin keskittyä kokoamaan eilisiltana viskikahvilla sekoitettua päätäni, ja päätin, että hommat kyllä järjestyy jotenkin...

Siis joo, tuli eilen hieman otettua muutama rentouttava drinksu. Sitten kukuin ylhäällä vielä hävyttömän myöhään, ja hävyttömän paljon tuli poltettua tupakkia. nyt on eilen ostetussa askissa jäljellä yksi kääryle. Mä mietin, että jos ei menisikään kaupoille (sen lisäksi, ettei jaksa), vaan lopettaisi mokoman käryttelyn nyt tähän näin, kun ei tee edes mieli kun suussa maistuu kakkeli. Sitä paitsi on helpompi asua tupakkakieltoisessa asunnossa jatkossa, jos ei polta tupakkaa, niin voisin alkaa totuttelemaan hyvissä ajoin...köh.

Mietin siinä sängyssä peiton alla maatessani (kaikille pervoille voin kertoa, että mulla oli pelkät pikkupöksyt jalassa:D), että jospa kun tästä tokenee ja käy suihkussa, niin laittelisi kaapeista vaatteita jätesäkkeihin. Ja sitten voisi vielä ehtiä pesemään yhden suuren mummontekemän vaalean villamaton, jonka hain kellarista nyt kun ukkeli vei suurimman osan matoista mukanaan (koska ne oli sen). Siihen vaan joskus Oon ja mun kimppakämppäaikoina lorautin (vai oliko se mun eks ku lorautti) punaviiniä, josta jäi aika paha haalea jälki siihen. No, mutta joss ei anna pikkuasian vaikuttaa, niin eiköhän se siinä menisi ainakin siihen asti, kun saisi sisustusrahaa uudesta työstä. Ja sittenhän mulla on ehkä(??) varaa lopulta ostaa se piirtopöytäkin, vai mikä sen välineen virallinen nimi siis olikaan. Eli kyseessä on sama kapistus kuin kynähiiri, niin sillä pystyis sitten piirtämään vähän helpommin kuin tavallisella hiirellä, ja jälki voisi olla hieman erinäköistä...ehkä.

Mitäs tässä sitten muuta. Niin joo, siskon perhe kävi täällä eilen kun pyysin ne kylään. Siskonpoika oli oikee kunnon duracellpupu, huhhuh. Sitten se kipitti aika pitkän aikaa mun kissan perässä(outoa sanoa MUN kissan)ja kävi jopa kisun päälle makaamaan. No onneks Ärrä on aika pitkäpinnanen puolinorjalainen, eikä muutenkään ole hyökännyt koskaan ihmisen kimppuun muussa kuin herättelymielessä. Silloin se meinaan läpyttelee mua joskus tassulla poskelle ja puree sormista tai varpaista, ellen herää mielestään tarpeeksi nopeasti. Siskonporukat lähti vasta joskus puoli kymmeneltä, ehkä. Olikin mennyt kummipojan uniaika siinä jo ohi, ja hyvin huomasi, että kaksivuotiaalla alkoivat silmät lumpsia. Kaikki paikat piti tutkia, se kurkkas tv-tason alakaappiinki, jossa mä (ainakin eiliseen asti) säilytän mun viinoja. Mä sitten sille sanoin, että siellä on hepoliini-tädin aikuistenmehukaappi, laitetaas se kiinni. Parvekkeelta poika kerkes jo heitellä kissankuljetuskopan kannen alas, ja isinsä sitten kipitti sen sieltä hakemaan. On kuulemma pojan isä myös harrastanut sellaista parvekeheittelyä lapsena, mutta en viitsinyt siinä sanoa, että jossakin vaiheessa elämää myös hepoliini-tädiltä lentelivät mm. tuhkakupit ikkunoista pikku humalassa, kun eksän kanssa riideltiin...oi niitä aikoja, onneksi siitä on jo kauan. T: järkeä päässä nykyään vähän enemmän(ehkä) latinohepalla.

Jeps. Täytyy varmaan syödä jotakin ja käydä suihkussa. Sitten alan tehdä jotakin hyödyllistä, mutta pahasti tuntuu, että jotakin tärkeää meinaa sitä muuttoa ajatellen nyt unohtua. Niin ja verokortti pitää etsiä jostakin noiden satojen papereiden joukosta, kun ei täällä nykyään ole mikään enää entisellä paikallaan kun kaikki tavarat menivät sekaisin ukkelin lähtöä järjestellessä. Jep. Puspus, ja katellaan. Ja Oolllekin kiitoksia eilisestä puhelinseurasta. :)

<3Hepoliini