Olen tässä sivukorvalla seuraillut tätä Rovaniemen HIV-tapausta. Sinänsä aivan järkyttävää että tuollaista tapahtuu. Tulipa sitten taas mieleen että pitäisiköhän sitä mennä kuitenkin käymään siellä testeissä... En todellakaan ole tähän kyseiseen herraan koskenut tikun päälläkään. Mutta viitaten viime heinäkuiseen kirjoitukseeni eihän sitä koskaan tiedä koska arpa osuu kohdalle. Meille tulee tällä hetkellä vähän aikaa Helsingin sanomat. Tämän päivän hesarista luin että tämän rovaniemeläispojan kuvan julkaisun jälkeen on eräs 1980-luvulla syntynyt nainen(joka oli harrastanut seksiä tämän pojan kanssa) mennyt testeihin ja on todettu että hänellä on HIV. Ollut jo vuodesta 2003! Ja tyttö on ollut tietämätön asiasta. Sitten voimme vain miettiä, kuinka monen ihmisen kanssa nämä HIV:stä tietämättömät ihmiset ovat harrastaneet suojaamatonta seksiä. Ketjureaktio. Mistä mä tiedän onko tämä "kesäkuun mieheni"(voi luoja mikä ilmaisu, anteeksi;)) ollut vaikka jonkun tytön kanssa, joka on ollut jonkun pojan kanssa, joka on ollut tämän tytön kanssa, joka on tietämättään kantanut HIViä? Enhän mä tiedäkään, mistä sen voisi tietää. Tuskin hänkään tietäisi. Perhosvaikutusta pahimmillaan? Mun tuurilla se ois just se yks kerta ilman kortsua kun tulis "lottovoitto"...Vaikka en mä sitä epäile todellakaan. Mutta ei epäillyt se 1980-luvulla syntynyt tyttö/nainenkaan... Kamalaa.

Pitäisiköhän varmuuden vuoksi käydä kuitenkin siellä testissä. Olihan mulla lähetekin sinne viikolle 38... Vaikka lääkäri olikin sitä mieltä että se on ihan musta itsestäni kiinni menenkö sinne. Hän ei nähnyt periaatteessa sitä välttämättömänä koska en kuulunut mihinkään riskiryhmään(luokitteli riskiryhmään mm. narkomaanit, seksin narkomaanin kanssa, seksin ulkomaalaisen kanssa!). Onkohan lääkäri yhä samaa mieltä. Eikö kaikki, jotka harrastavat suojaamatonta seksiä kuulu automaattisesti riskiryhmään? Ainakin Rovaniemen tapaus antaa asiaan hieman uutta pohdittavaa niille, jotka tuudittautuvat hyväuskoisuuteen.

Mä olen todella pahoillani kaikkien teidän puolesta, jotka käytte sitä asiaa siellä jossain läpi tällä hetkellä! Ei siihen voi muuta sanoa.

P.S. Kesäkuun kumppanille, ei saa ottaa henkilökohtaisesti noita pohdintoja jos tämän joskus lukisit ;) Tuli vaan mieleen että ehkä mä en ole ollut kuitenkaan ainoa... Mutta sitäkäänhän mä en voi tietenkään tietää...