1289184.jpg

Heippa!

Tuosta ylläolevasta piti kehittyä nettiversio ystävänpäiväkortista mutta ei siitä nyt tulekaan, joten laitetaan se vaan ihan muuten näytille, jos vaikka joku saisi siitä vähän värienergiaa ;). Pyörittelin meinaan aikani kuluksi koneella erinäisiä valokuvia ja sitä kautta syntyi uusi idea ystävänpäiväkortiksi, sen kyllä näätte vasta huomenna. Oikeat kortit harvoille ja "valituille" lähtivät eilen postissa. Ajattelin että olisi mukava muistaa kauempana asuvia kaveruksia edes jollakin tavalla joskus, mä kun taidan oikeesti olla aika huono ystävä sanan varsinaisessa merkityksessä. Saankohan mä sen anteeks?

No eilenpas tuli vihdoin ja viimein ilmoitus että mun nettitilaukseni oli saapunut liikkeeseen. Nyt puhun siitä SusuPetalin runokirjasta "Taikkarin mäellä". Kyllä mä sitä jo odotinkin. Ruoan valmistumista eilen odotellessani kuorin sen viimein muovista ja varoin aiheuttamasta yhtäkään rasvanäppitahraa mun ehoensimmäisen runokirjani kansiin ja yhtä varovasti avasin kannet ja sukelsin SusuPetalin hengentuotteen vietäväksi. Nyt mä sitten koitan olla lukematta sitä vähään aikaan ja ikään kuin säästellä sitä koska mä tykkäsin lukemastani ja en haluaisi että se loppuu liian nopeasti. Toisaalta, voinhan mä sitten lukea niitä uudestaankin. Yleensä jos saan käsiini jotain todella hyvää luettavaa niin kahmaisen sen melkeen siltä istumalta. Eli nyt koitan olla sortumatta siihen, ihan kuin se nyt maailman suurin synti olisi. Kärsivällisyys kasvattanee kuitenkin luonnetta :D

Ai niin. Joku ehkä muistaa kirjanlukuprojektini nimeltään Sinuhe Egyptiläinen. Mä taisin jossakin vaiheessa sanoa että leskenlehdet kukkii ennen kuin Sinuhe on luettu ja pahasti nyt näyttää siltä, tuolla se pölyttyy yhä yöpöydällä siinä, mihin sen jätin joskus pari kuukautta(?!) sitten. Ja sen jälkeen posti toi ilmaisen kirjan eli Katja Kallion "Sooloilua", josta on se elokuvakin tehty. No sekin on siellä yöpöydällä, myös keskeneräisenä. Ei sillä, että siinäkään mitään vikaa olisi ollut, mutta ei ole vaan huvittanut lukea. Mä olen aika kausiluontoinen lukija, sama pätee joihinkin muihinkin asioihin. Mutta nyt on tämä Susupin kirjauutuus, jota en malttaisi päästää käsistä. :)

Eilen kävin sitten kirppiksellä äitin ja isän kanssa. Mä tein taas ihan hirvittävän edullisen takkilöydön. En osaa kuvailla sitä koska mulla ei ole nykymuotitermistö oikeen hallussa. Mutta siinä on huppu ja on sellaista harmaata paksua kangasta, jne.. Ostin myös vanhanaikaisen ympäristöopin oppikirjan, ihan vaan sen takia koska siinä on niin kauniit kuvitukset. Sekin maksoi vain kaksi ja puoli euroa, äiti sanoi että oli jossakin nähnyt vastaavanlaisista pyydettävän yli 20 euroa. Lisäksi oli ihan pakko ostaa keltainen pehoelefantti, joka maksoi vain 50 senttiä, koira katsoi sitä heti himoiten kun tulin kotiin mutta A ei kyllä saa haistaakaan sitä. Varmaan mielellään repisi siitäkin täytteet pihalle...

Äiti sitten puheli että hän on miettinyt että isä on tavallaan ehkä jäänyt "meidän perheen naisten" kuvioista ulkopuolelle koska aikoinaan äiti oli niin paljon meidän lasten kanssa kotona toimiessaan perhepäivähoitajana. Mä sitten muistutin äitiä että mä olin kyllä lapsena ihan aito isän tyttö ja äitikin muisteli näin olleen. Sitten mä sanoin äitimuorille että oon lukenut jostakin psykologisesta julkaisusta että usein tytöt lähentyvät äitiä murrosiän jälkeen vaikka olisivat siihen asti olleet mitenkä isän lapsia. Näin meilläkin on käynyt. En mä tiedä kärsiikö äiti jostakin valikoivasta dementiasta toisaalta vai eikö se vaan ole ajattelut asiaa siltäkin kantilta että tehdessään sairaalassa jatkuvaa vuorotyötä, ollaan me tytötkin vietetty pitkiä aikoja pelkästään isän kanssa siten että äitiä saattoi pahimmillaan nähdä vain vilaukselta nukkumaan mennessä. No, ihan ookoo kai tässä ollaan molemmat onnistuttu kasvamaan aikuisiksi, sisko ja minä, ehkä. Mulle vanhemmat on kumpikin kuitenkin ihan yhtä tärkeitä. Jees. Menee liian herkistelyksi :D

Mä taidan mennä juomaan päiväteeni. Ei ollut yhtään vapaaehtoisia mun teenjuontikokeiluuni joten jatkan tutkimuksia yksistään. Ja sitten taidan lukea pari runoa, pitää vaan varoa ettei kaadu teetä mun uuden hienon kirjan päälle!

Kivaa päivänjatkoa!
T: hepoliini

P.S.
Päivitin sivupalkkiin kissan ja koiran kuvatukset -->