Heip!

(Varoitus: sisältää paljon materiaalia, eli ei suositella lyhytpinnaisille...muut, koita jaksaa lukea ja katsella, jookoskookos)

Tänään oli sitten ohjelmassa rekka-autoilua ja linja-autoilua Turkuhallin pihassa. Rekka-auto ei sitten ollutkaan se suurin mahdollinen (pisin siis) vaan sillä oli pituutta "vain" 22,5 metriä. Meitä oli matkassa kuusi oppilasta ja kaksi opettajaa, rekka- sekä linja-autoopet. Minä, J ja eräs kolmas menimme ensin ajelemaan rekalla, jopa siinä järjestyksessä. Loput ajoivat ensin linja-autoa. Siis se oli NIIN hienoa, oikeesti. Tuntui niin kuin olisi tullut kotiin kun pääsi sinne rekan ratin taa napottamaan. Opettaja kehui että meni tosi hienosti ja suositteli jopa kouluttautumista alalle. Mä kysyin että oliko se vitsi niin ei kuulemma ollut. Tässä mä ajan. Älkää katsoko nopeusmittaria *punastuu* :) :

1061119.jpg

No miltäs näytti? Sitten menimme taukokahville oikein kunnoa äijäin taukopaikkaan. Opettaja siinä sitten jakoi karkkia meille kun olivat tupakilla ulkona. Mä kun tulin veskistä siihen takasin niin kysyi että ottaako "neiti loputtoman pitkät sääretkin" karkin. Mä kysyin että onko se joku mun uusi intiaaninimi vai... Ja kerroin myöhemmin miten Dave Lindholm joskus sanoi mulle baarissa että olen kuin Pocahontas, jotenkin niin luonnollinen. Tiedä häntä. Kaffelta ajoimme(ope ajoi) takaisin parkkipaikalle ja vaihdoimme linja-autoon. En tiedä onko totta mutta musta sitä rekkaa oli pajon helpompi ajaa. Silti sain linjuriopeltakin kehuja; sanoi että ajoin tosi hyvin siihen nähden ettei mulla ole edes ajokorttia. Ja lisäksi kaikki kaarteet ja ajolinjat olivat kuulemma menneet hyvin. Tässä mä olen linjurin ratissa:

1061124.jpg

No, miltäs näytti? Sitten opettaja lopuksi ajelutti meitä keskustan kautta ajaen itse, sen takia että näkisimme miten bussi käyttäytyy liikenteessä. Täytyy olla kyllä aika kovat hermot että pystyy ajamaan ruuhka-aikaan siellä keskustassa. Opettajat olivat kumpikin kivoja huumorimiehiä ja ihanan motivoivia ja kannustavia. Kiitos heille ehkä ainutlaatuisesta tilaisuudesta :). Linjurista ei nyt ollutkaan kuvaa mutta tässä vielä kuva siitä rekasta:

1061128.jpg

No, miltäs näytti? Eikö olekin kuolattavan komea kapistus:) Sitten linja-auto-ope vei meidän ryhmän takaisin koululle. Siellä oli toinen puoli koko porukasta ajamassa trukkia. Sieltä ne ajoivat trukkikorttia kuin liukuhihnalta ja mä kysyin siltä trukkiopelta että oliko meidän ryhmässä jotain vikaa kun ei melkein kukaan eilen päässyt sitä läpi. Ei osannut vastata;) No, sitten kun se toinen ryhmä oli lopettanut, me saimme vielä yrittää ajaa sen radan siihen kahteentoista minuuttiin. Ensin ajoi J ja pääsi läpi alle aikarajan, hienoa J! Olikohan aika jotain 11 minuuttia. Sitten mä ajoin J:n jälkeen. Ensin tuntui että kaikki meni ihan päin vittua(sori ilmaisu) kun oli jo verensokrit aika alhaalla ja muuta seliseliä... Paapatin siinä ääneen samalla että miksi näitä fakin kokeita ei voi pitää aamupäivällä että vireystila olisi HIEMAN parempi ja muutenkin manailin ettei tästä tule fakkiakaan. Tuntui että lavat eivät vaan meinanneet siirtyä kuten halusin ja pelkäsin että aika loppuu kesken. Näissä kuvissa siirtelen kuvissa näkyviä rengaslavoja hyllyiltä toisille(toi toinen on se ope...).:

1061135.jpg

1061142.jpg

1061138.jpg

No, miltäs näytti? Ei ehkä olleet oikeassa järjestyksessä mutta radan alussa tosiaan piti tehdä noita hyllyhommia ja sitten peruuttaa se rata ja ajaa takaisin sen muovisäiliön(tai mikä lie)kanssa ja viedä se takas hyllyn alle lattialle ja parkkeerata tuossa yläkuvassa musta oikealla olevaan kohtaan. Tässä menen radalle:

1061139.jpg

Muuten meni ihan hyvin paitsi kun palasin rataa takaisin, ajoin kumoon yhden tuollaisen lavan, joka toimi rajana radalla. Ei ollut muita virheitä ja aikaakin meni muistaakseni 10 min. ja 38 tai 32 sek, tai jotain sinne päin eli läpi meni. Vähänkö hauskaa, kannatti vielä jäädä ja yrittää, nyt saan trukkikortin :) Mulla olisi ollut paljon enemmänkin kuvia mutta eiköhän noista saa jo jonkinlaista käsitystä. Ja ei viitsi ilman lupaa laittaa ainakaan sellaisia kuvia, joissa näkyy jonkun muun naamataulu...
Huomenna sitten aamulla aikaisin lähdetään sinne "retkelle", toivottavasti tulee hauska matka. Lupasin matkalla opettaa J:lle trukkiteoriaa koska oli silloin poissa kun tehtiin se kirjallinen koe. Mä kyllä epäilen ettei se välttämättä jaksa opiskella autossa... Tänäänkin meillä oli niin levottomat jutut että jos sama meno jatkuu huomenna niin se opettaja, joka lähtee sinne mukaan saa repiä sekä herneen nenään että pelihousunsa. Onnea vaan hänelle;)

Mutta hieno päivä oli taas, yksi vuoden hauskimpia jopa. Enemmän sellaisia kiitos. Mä haluan oman lekka-auton :)

P.S. Kiitos kun jaksoit lukea, ja mukavaa illanjatkoa