Haudi hou!

Ette ikinä arvaa mitä posti toi mulle eilen. Vihjeenä voin kertoa että testi nimeltään "hei, me testataan luottotietojen olemassaoloa" tuotti positiivista tulosta. Eli nyt mulla on ihan ikioma kannettava tietokone! Jo oli perkele korkea aikakin. Paitsi nyt on vielä hieman säätämistä että saa sen koneen toimimaan kuten pitää. Niin, nimenomaan sen, koska tällä hetkellä kirjoitan ukkelin koneella. Mun koneessa kyllä periaatteessa toimii langaton yhteys mutta koska mulla ei ole langatonta modeemia niin se sitten toimii vähän miten sattuu. No tietty sen voisi kytkeä tähän kaapelimodeemiin (missä tämäkin kone on) mutta eipä ole sopivaa piuhaa siihen. Sitten tarvitsisin kaikenlaisia ohjelmia mun koneelle että voin leikkiä kuvilla ja kaikkea mahdollista.

Olen myös keksinyt aivan uuden tarpeen itselleni ja upouudelle läppärilleni, nimittäin hankintalistaan on lisätty objekti, joka kantaa kansan suussa nimeä "kynähiiri". Yhden kurssikaverin kanssa tuli puhetta moisesta vehkeestä ja hänen näytettyään vielä ikään kuin kiusaksi omia hienoja töitään, olin vakuuttunut kynähiiren tarpeellisuudesta. Ikävä puoli asiassa on taas se että kynähiiret on ihan fakin kalliita (jos kerrankin käytän f-sanaa vitun (hupss) sijaan ;))

Eli edellisestä ei ole kauhean vaikea päätellä miten hepoliini vietti eilisillan. Ihan kiva tietää että luottotiedot on siinä kunnossa että on mahdollista tilata osamaksullakin. Voiskohan autokouluun mennä osamaksulla, hmn, pitääpäs ottaa selvää. Voisikohan muuten sen kynähiirenkin saada tilattua jostakin osamaksulla, pitää ottaa siitäkin selvää. Ukkelille eilen hehkutin kynähiiren upeudesta ja tarpeellisuudesta mutta ei se tainnut oikeen tajuta että mihin mä sitä tarvitsisin, tai sitten sen piti vaan periaatteesta olla eri mieltä... Mutta eihän me (hepoliini&toinen hepoliini..) siitä välitetä. Ehkä ukkeli pelkää että jos musta tulee oikeen taitava tietokoneella piirtäjä niin loikkaan jonkun taiteilijan matkaan. Joskus on moinen skenaario pyörinyt keskustelun aiheenakin aikoinaan meinaan, uskokaa tai älkää. ;) Mutta ei kai ihmisten kanssa olla niiden ammatin takia...vai onko joku muka?

Ukkelista tuli mieleen. Nythän on sittareissa (K-Citymarket) taas ne jumalattomat hamstrausjuhlat, joita myös leikkisästi mammuttimarkkinoiksi kutsutaan (lue: painajainen). Se kävi meinaan tänään ilmi kun pohdittiin että käytäiskö Prismassa vai Sittarissa ja ukkeli sitten valaisi mua kertomalla että sittariin mennään kun on mammuttimarkkinat. Eli ei me siis mitään neuvoteltu edes siitä kaupasta, periaatteessa mulle onkin kyllä ihan sama jos ne kaksi on vaihtoehtoina... No mä jo valmiiksi ajattelin että mahtaa palaa taas rahaa siellä markkinoilla. Ei sen puoleen että itselleni tuottaisi mitään vaikeuksia kävellä laput silmillä kaikenmaailman "turhien" tarjouksien ohi vaan sen takia koska tunnen kuitenkin ukkelin mielenlaadun näiden vuosien pohjalta suhteellisen hyvin. Ja jos ukkeli saa päähänsä ostaa jotakin niin kyllähän se mun kukkaroa verottaa kuitenkin. Se on meinaan oikeen markkinamiesten unelmakohde sen puolesta miten helposti se menee kaikenlaisien uutuuksien ja muiden perässä. Mä taas oon sitä kastia, joka ei kiusallaankaan osta mitään ellei itse halua. Nyt onkin se tilanne että puhelinmyyjät varmaan kilpailee siitä että kuka saa ensin myytyä sen lehden mulle koska koko ajan sieltä joku pommittaa ja joka kerran vieläpä eri henkilö. Viimeeksi ne tarjosi jo kylkiäisinä jotain viinisettiä, mutta mä pysyin tiukkana, enkä tilannut. Moni ois varmaan jo siinä vaiheessa sortunut. ;)

Jepskukkuu. Mulla on nyt tiistaihin asti vapaata mutta lonkkaa ei auta siitä huolimatta vetää koska etätöitä pitäisi kuitenkin tehdä. Tarkoituksena on kerätä mahdollista portfoliota varten materiaalia ja lisäksi niiden, joita kiinnostaa yritystoiminta, pitää tehdä alustavasti liiketoimintasuunnitelmaa samalle päivälle. Periaatteessa meidät on siis jaettu portfolio- ja yritysryhmiin, mutta koska mä en koskaan osaa päättää mitään (olen vaan yksinkertaisesti liian utelias?), niin osallistun kumpaankin ryhmään. Tietysti pääsisin helpommalla jos valitsisin jommankumman mutta kurssin tarkoituksena ei varmaan olekaan helpollapääseminen, että siltä pohjalta.

Pikkasen on oikea käsivarsi kipeä, mutta siitä huolimatta aion nyt hieman leikkiä kuvilla. Ja sitä paitsi pitäisi täältä ukkelin koneelta siirtää kuvia mun koneelle ennen kuin se menee ja vielä hävittää ne... Nythän mulla on aikaa koska se menee taas katsomaan peliä (vai mihin sitten meneekin). Moro.

<3 Hepoliini